E
et_flikkan
Ngt glad,ngt ledsen men mest av allt lättad att äntligen fått veta varför min häst e som hon e.Hade en equiterapeut ute idag till älsklingen min som vid första ögonkastet tyckte damen var jätte söt.E-t tyckte också om henne,det såg ut som om hon tänkte,"äntligen kommer hon och fixar mig".Men jaja,nu till saken.Hästen vad låst i länden,alltså ingen rörlighet alls i bak.Ena bakbenet var efter det andra.Rörelsemekaniken funkade inte alls.I fram var det precis likadant,spänd i bröstmuskulaturen.Terapeuten sa att hade vi åkt till kliniken så hade vi fått henne utdömd för hon haltade på alla fyra benen pga alla låsningar eftersom rörelsemekaniken inte funkade.Hon stretchade och knådade och efter ett tag så blev hästen ngt lösare bak,inte mkt men lite bättre.
Nu har vi avanmält alla tävlingar,tagit bort henne från träningarna och ska bara ut och gå i skogen.kiropraktorn kommer ut var 3:e vecka tills hästen blir hela bra.Vi ska stretcha varje dag om damen vill det annars gör vi det varannan dag.Detta kommer som sagt hålla på till damen blir bra,vilket kiropraktorn hoppas att hon blir.Nu tycker ni säkert jag e dum i huvudet som inte tar hästen till kliniken men det e för att skulle hon gå dit skulle dom börja spruta henne i musklerna och benen som jag inte alls tror e nån bra lösning.Jag vill bara att hästen blir bra,hon e värd alla chanser eftersom hon inte haft ett bra liv och hon e en sån fiiin häst.
Nu har vi avanmält alla tävlingar,tagit bort henne från träningarna och ska bara ut och gå i skogen.kiropraktorn kommer ut var 3:e vecka tills hästen blir hela bra.Vi ska stretcha varje dag om damen vill det annars gör vi det varannan dag.Detta kommer som sagt hålla på till damen blir bra,vilket kiropraktorn hoppas att hon blir.Nu tycker ni säkert jag e dum i huvudet som inte tar hästen till kliniken men det e för att skulle hon gå dit skulle dom börja spruta henne i musklerna och benen som jag inte alls tror e nån bra lösning.Jag vill bara att hästen blir bra,hon e värd alla chanser eftersom hon inte haft ett bra liv och hon e en sån fiiin häst.