Äntligen är vi klara med pusselbit nummer ett!

Sv: Äntligen är vi klara med pusselbit nummer ett!

Disen: Har du vägarna norrut så får vi klart ordna en liten "träff" :D

Lil-Sis: Om det finns intresse kan jag självklart arrangera en "Vardagslydnads-utmanings-dag" ;) Det brukar vara uppskattat och utvecklande för både hundar och förare!

/Swat

Vad lägger ni in i begreppet "vardagslydnad"? Är det en massa klistrigt fotgående och sånt, eller är det mer praktiska moment? ;)

/Migo
som får spunk av fotgående men tycker det är självklart att kunna ligga plats en meter från löptik.

*vardagslydnad* för mig är att hunden ska (bör :angel:) kunna lyssna hyffsat på sin förare trots att det finns annat kul (andra hundar) runt omkring.

Om man sedan med det menar att hanhunden ska kunna ligga plats när en löptik svassar förbi eller om det är att inte hänga som en bandhund i kopplet när den får syn på en annan hund är nog mer en fråga om vilken nivå man redan ligger och vilka krav man har på hunden i vardagslivet :idea:

Jag har varit på en sån träff som swat arrangerat tidigare och det är roliga ch praktiska övningar, inget klister. ;-) Som att sända hunden genom kartongtunnel och prassliga saker till att träna mer basic saker med övriga ekipage aom "störning'". Nyttiga övningar för alla oavsett vilken lydnadsnivå man ligger på, och riktig roligt!

Lill-Sin: Vem av mina räddare i nöden ingår i din familj? ;)

Skall titta ut ett par datum så får vi se om några vill delta på en "Vardagslydnads dag".
Och för er som undrade, NEJ Vardagslydnads är INTE moment a la lydnadsklass :D

Det är övningar vars mål är att utmana förare och hundar! Tänja lite på gränserna och arbeta med kontroll och kontakt UTAN att ständigt avleda/ muta med godis och leksaker.

Brukar vara väldigt roligt och uppskattat!

/Swat

Anders är förnamnet, de bor i krokarna!

Är det en söndag så är vi game!

Jag lägger in en önskan om skyddsövningar :angel: (behöver inte vara avancerat, han är tränad innan, men jag vet inte på vilken nivå)

Han sprang självmant upp i en rutchkana idag på en lekplats och åkte ner utan problem. Sen var han bara tvungen att göra det 3 ggr till :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka