Antiskällhalsband

Sv: Antiskällhalsband

Jag har använt ett antiskällhalsband på en hund som jag hade för några år sedan. Han skällde visserligen inte i bilen utan i hundgården, på tomten och mest på koppelpromenader. Han slutade skälla i hundgården och på tomten men fortsatte när han gick koppelpromenader. Skällde aldrig när han fick springa lös på promenader, bara så länge han var kopplad.

Kan vara värt att prova, det kan ju fungera på din hund. Jag vet hur vedervärdigt jobbigt det är med en gaphals. Man känner sig alltid irriterad på hunden och har tom svårt att tycka om den. Plus att man känner sig som en urusel hundägare.

Kan tillägga att jag har haft samma ras i 25 år, fött upp 11 kullar och aldrig haft något liknande problem med någon annan hund. Just den här hunden var inköpt från en annan kennel med helt andra linjer än vad jag har i mina.

Jag valde tillslut att sälja just den här hunden till en person som bodde så att han kunde vara lös i princip hela tiden. Då försvann problemet nästan helt.

Hoppas att du kommer tillrätta med problemet!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
334
Senast: alex.ha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross