Antibitfärg?

cutty

Trådstartare
Har tidigar funnit annons om antibitfärg men kan ej finna denna igen. Någon som har koll på färg som gör att hästarna ej biter? Behöver färg till väggar plus utestall.
Vill ha faluröd färg .

Senast ändrad:
Sv: Antibitfärg?

Har aldrig hört talas om sån färg. Tänk på att vanlig falu rödfärg färgar av sig om man går emot.( Kan ju bli skoj med en rosa häst om man har en skimmel :rofl:) Vi kör med färg som inte är giftig för hästrna o antibitspray plus att vi byggt så att bitytorna är lätta o billiga att byta. Lycka till i ditt letande.
/ C

Hej.
Har ingen aning om färg eller så, men man kan smörja på "anti bitar kräm" på dem ställen som inte vill bli tuggade.
Hoppas ngn vet
MVH Elin

vi tänkte tjära våran tilltänkta lösdrift, men så hörde jag att det lockar till sig vildsvin.
tydligen gör man det i skogen, tjärar stubbar för att dra till sig svinen.
så nu får vi tänka om.

Jag köpte sådan färg från Bruksbalken. (Tyvärr ljusgul annars kunde du fått köpa den....) Har insett att jag aldrig kommer att hinna måla stallet. Det speciella med den färgen är att man blandar den med sand och då vill såklart inte hästarna bita där för det känns ju obehagligt. Har hört flera som säger att det är jättebra!:laugh:

Tack för svar! Det gäller en 10 meter lång sida av stallbyggnaden, så färgen får jag väl i så fall ha överseende med. Antibitcreme på 10 meter, 3 meter högt blir väl bra ;).

Tjära på den ytan blir väldigt kladdigt...

Får prova att söka på Bruksbalken!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 573
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Försöker igen då mitt förra inlägg tydligen inte var tillåtet. Kan dock inte ge den information jag behöver ge er för att ni ska förstå...
2
Svar
25
· Visningar
2 403
Senast: Twihard
·
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 284
Senast: MML
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 562
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar