Antibiotika - Sysselsättning i stallet?

salladfinger

Trådstartare
Nu går hästen på antibiotika efter ett jack i knät saom var tvungen att sys, hon har alltså boxvila och så långt vet jag att jag inte heller kan massera henne under behandlingen, nu är frågan : vad kan jag göra för att hålla hennes och min hjärna någorlunda sysselsatt under behandlingen? några förslag?

Sv: Antibiotika - Sysselsättning i stallet?

Klickerträning, du kan t.ex. lära hästen apportera något utan att ni behöver lämna boxen. Borde väl räcka ungefär en vecka innan den övningen blir tråkig, men då har du säkert hittat på 20 saker till att göra :-)

Ha alltid något för hästen att tugga på är hon står inne, det gör henne sysselsatt på det sättet iaf.

Åk till stallet flera gånger om dagen istället för att ex vara där ett par timmar på kvällen.
Min häst fick lite boxvila efter fången, och då såg jag till att fodra henne ungefär var 4:e timma och pysslade med henne lite varje gång.

Hur länge måste din häst stå på box?

Ha alltid något för hästen att tugga på är hon står inne, det gör henne sysselsatt på det sättet iaf.

Åk till stallet flera gånger om dagen istället för att ex vara där ett par timmar på kvällen.
Min häst fick lite boxvila efter fången, och då såg jag till att fodra henne ungefär var 4:e timma och pysslade med henne lite varje gång.

Hur länge måste din häst stå på box?

hon ska stå tills vi plockar stygnen nästa vecka, hon har fri tillgång till hö och jag är där så ofta jag hinner, jag tänkte mer för att hålla hennes väldigt krävande personlighet sysselsatt :smirk:

:smirk: på dig också.

Skötsel brukar göra att de känner sig lite ompysslade och det ger dem lite mer stimulering.
Det fungerar lite iaf på min häst som blir knasig av att stå inne :D

Annars finns det ju massa saker man kan hänga in/lägga in i boxen som de kan leka med. Hos en häst i stallet hängde dom upp en flaska med makaroner i - i bindningsringen. Den brukade hon leka med när hon hade tråkigt. Sen finns det ju 'slickstenar' (att hänga i taket) osv men det kanske är lite "onödigt" att köpa bara för en vecka..

Klickerträning, du kan t.ex. lära hästen apportera något utan att ni behöver lämna boxen. Borde väl räcka ungefär en vecka innan den övningen blir tråkig, men då har du säkert hittat på 20 saker till att göra :-)

hur tränar man klickerträning? är helt främmande för det men det låter intressant

Har köpt såna där slickbollar som man hänger i taket- terapi.
Även en stor mjuk boll som min häst avreagerar sig på.

Även grenar o sly är gott.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 889
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 193
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 155
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar