Anti-gnagmedel

misan

Trådstartare
Någon som har tips på ett medel som Verkligen fungerar? Jag får inte använda tjära ("det blir ju svart på väggarna" sa stallägaren :crazy: ) i stallet, så nåt måste jag hitta på innan jag får skämmas på allvar.
Det finns ju en hel djungel av medel men jag vill gärna ha tips på vilket som är bra innan jag kastar bort pengar på dyra grejer som inte hjälper. (skriv gärna vad jag inte ska köpa också så man inte skaffar nåt i onödan)

Sv: Anti-gnagmedel

Crib Halt brukar fungera. Färglöst och förstör inte väggarna eller inredningen men smakar riktigt ILLA!

Vart köper man det?
Nån som vet om nåt av Hööks medel funkar? Det är nämnligen den affär jag har närmast... Men hjälper de inte är det ju ingen idé.

Det finns bara ett värt namnet - Crib Halt!

Luktar inte, syns inte men kliar något INFERNALISKT när man får det i munnen (jag har provat). Så, hästarna vet inte var de kan bita/inte kan bita, utan låte rbli helt. (medel som luktar/syns lär sig iaf mina bävrar att undvika, de biter på de opreparerade ställena istället bara. Med Crib-Halt slutar de äta HELT eftersom de tror det är träet som gör 'effekten')

Finns på Granngården, i de flesta välsorterade ridsportsbutiker och jag tror typ Börjes har det med. Jag köpte på min veterinärklinik sist dock. 100 kr för en burk som räcker hur länge som helst!

funkar de på manar/svansar & täcken tror du ?

funkar de på manar/svansar & täcken tror du ?

Det tror jag nog, förutom att det blir kletigt då. Men det finns ett medel som är från samma tillverkare som heter No Bite, den rek de just för svansar/manar/täcken osv. Du kan ju kolla vad som skiljer, den kanske är mindre kletig?

Det finns återförsäljare på http://www.eclipsebiofarmab.se

Har testat Hööks och det funka men jag tycker att deras har en betydligt segare konsistens, det är lättare (om man ska ha det på väggarna) att använda Crib Halt eftersom det har en lite "lösare" konsistens. Hoppas du förstår min något invecklade teori:)!

Jag köpte nyligen Renons antibit-spray från just hööks (beställde från internet) Det verkar fungera hittills, sprutade iofs på bara häromdagen så jag kanske inte ksa uttrycka mig såå mycket...

Tänkte att det var värt att prova innan hela boxen är försvunnen :/

Vi använder Skillingaryd salvan, den luktar tjära....lite kletigt, men hästarna rör inte väggar odyl. Den är inte så dyr o den kan användas till annat.:idea:

Någon som har tips på ett medel som Verkligen fungerar? Jag får inte använda tjära ("det blir ju svart på väggarna" sa stallägaren :crazy: ) i stallet, så nåt måste jag hitta på innan jag får skämmas på allvar.
Det finns ju en hel djungel av medel men jag vill gärna ha tips på vilket som är bra innan jag kastar bort pengar på dyra grejer som inte hjälper. (skriv gärna vad jag inte ska köpa också så man inte skaffar nåt i onödan)

Vi köpte någon toppen bra spray på B*rjes, den var jättebra. Våra hästar börjar gnaga på trä då dom har mask. Speciellt hingsten märker man det på. Prova att maska eller ta ett träck prov.

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 490
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej på 15 år som bor i Stockholm och har ridit i drygt 8 år på ridskola och nu blivit medryttare för andra gången på en...
Svar
18
· Visningar
3 153
Hästvård Jag börjar bli helt uppgiven av dessa ständiga tappskor mina hästar skaffar sig. Vad tusan ska man göra? Min förra häst hade max 4...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
14 222
Senast: Marvin
·
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 871
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp