Anteckningar från Spanska ridskolan!

true_blue

Trådstartare
Har fått hem boken: "Anteckningar från Spanska ridskolan"! Väldigt intressant och bitvis spännande läsning. Författaren kämpade hårt för att införa god ridning, och fick svårt att hävda sig mot etablissemanget.
Men fantastiska teckningar - med små streck visar han hur han lär sig från dag till dag!

- Är det någon annan som läst? mvh/:cool:

Sv: Anteckningar från Spanska ridskolan!

Åh, är det den med de charmiga streckhästarna? Som ser ut som att man fotat whiteboardtavlan efter föreläsningar :D

Jag har bläddrat i den, men inte så mycket så att jag kan diskutera...

Tränaren nämnde den en gång och rekommenderade den verkligen, men jag har inte (haft råd) läst den tyvärr! Visst heter författaren något med Charles...?

Tränaren nämnde den en gång och rekommenderade den verkligen, men jag har inte (haft råd) läst den tyvärr! Visst heter författaren något med Charles...?

Charles Harris.

En fascinerande läsning om en väldigt speciell människa.... Han fick gå som elev - hela utbildningen på tre år - tack vara att Podhaisky behövde lära sig engelska. Men ingen nåd! - Och hans beskrivning av hur han kom till SRS med engelska ridbyxor av finaste kvalitet - som inte gick att sitta i!!! Jag skulle vilja ha högläsning för att få skratta riktigt gott!:rofl:

Åh den skulle jag vilja läsa! Finns det nånstanns man kan få tag på den i sverige? Gillar inte att beställa från utländska hemsidor

Läs tråden och kika på smygreklamen innan tråden/inläggen plockas :smirk:

Ah ursäkta, såg inte att Ars Equitandi var en svensk sida!

Håller på och läser den boken nu och det har varit en hel del: ja, men tusan så gör jag ju, eller så kan jag ju lösa det.

Jätte intressant att kolla i och hans livshistoria gör en både lycklig och ledsen i omgångar.

Dock tyckte jag inte helt om sista biten där streckritningarna blir väldigt diffusa och det känns som att beskrivningarna blir väldigt diffusa också? Eller var det bara jag som upplevde det så?

Liknande trådar

Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 260
Hoppning Nu var det länge sen man hopppade. Bortsätt från små slyhinder i skogen så är det kanske 1-2 år sedan. :o Jag har en 10årig vbl...
Svar
1
· Visningar
912
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 799
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar