Antal tänder på skär till klippmaskin?!

Qvistis

Trådstartare
Hur många "tänder" har du på dina skär till klippmaskinen?
Vilka typer av hästar klipper du med de skären? (Päls)

Vad är det vanligaste att man har?

Sv: Antal tänder på skär till klippmaskin?!

*putt putt*

Är det verkligen ingen som vet hur många "tänder" de har på sina skär till sin klippmaskin?

Jag har en sån här: http://www.delaval.se/Products/CowComfort-and-farm-supply/ElectricClippers/DeLaval_clipper_CC3_180/default.htm?wbc_purpose=http%25About_

Jag försökte räkna tänderna på bilden, men tappade bort mig! :grin: Tror att det är ca 25 på vart skär....

Enl bruksanvisningen funkar den till både kor och hästar och mitt halvblod med ganska tjock päls funkade den alldeles utmärkt på. Ponnyn med isbjörnspäls :angel: har jag inte hunnit testa på än.

Ok, jag fick det till ca 31 i överskär och ca 25 i under. Ungefär vad jag hade tänkt köpa.

det har ju inte bara med antal tänder att göra, beror på skärens bredd och typ också.

men om vi talar om den gammla vanliga modellen på klippmaskin med blad som man skruvar fast (ex laval, heiniger, willab etc) så är 31 bladen från heinger "standard" blader till häst, det anses som medium. finare blad lämnar färre ränder men klipper även kortare.

säg bara i affären att du ska ha vanliga standard skär till häst så får du säkert rätt.

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 863
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 367
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 037
Senast: fio
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 838

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka