antal språng i galoppiruetten

Status
Stängd för vidare inlägg.

bigganl

Trådstartare
Finns det reglerat i TR hur många språng det ska vara minst i en piruett för att den ska vara godkänd? Jag har för mig det men är inte säker.

Sv: antal språng i galoppiruetten

TR finns på nätet numera... ;)

Mom 257
Piruett och halvpiruett
Piruett i galopp är en dubbel helomvändning (360 grader) på bakdelen under galopprörelse
omfattande 6 - 8 språng. Frambenen och det yttre bakbenet skall röra sig
runt det inre bakbenet, som varje gång det lyfts, skall återvända till samma eller
något framför den plats, varifrån det kommit. Båda bakbenen skall röra sig i samma
galopprytm.

Halvpiruett i galopp är en helomvändning (180 grader) på bakdelen omfattande 3 - 4
språng under galopprörelse och utförs enligt samma bestämmelser som för piruett.

Sv: antal språng i galoppiruetten

[
QUOTE=Cettan;12729025]TR finns på nätet numera... ;)
Jag vet men jag hittade inget när jag letade där. (för bråttom antagligen)
Mom 257
Piruett och halvpiruett
Piruett i galopp är en dubbel helomvändning (360 grader) på bakdelen under galopprörelse
omfattande 6 - 8 språng. Frambenen och det yttre bakbenet skall röra sig
runt det inre bakbenet, som varje gång det lyfts, skall återvända till samma eller
något framför den plats, varifrån det kommit. Båda bakbenen skall röra sig i samma
galopprytm.

Halvpiruett i galopp är en helomvändning (180 grader) på bakdelen omfattande 3 - 4
språng under galopprörelse och utförs enligt samma bestämmelser som för piruett

TACK! Det var som jag trodde.
Frågan dök upp när jag tittade på dressyr EM och såg någon göra piruetter med endast 4 språng och många göta dem på 5 språng. Jag fick för mig att det stod just så som du citerade, men var inte säker. Tack än en gång.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter För att ta kör- eller montélicens behöver du gå en utbildning som är både praktisk och teoretisk. Den teoretiska delen är webbaserad och...
Svar
0
· Visningar
36
Senast: Gunnar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
591
Senast: Mli
·
Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
690
Senast: Snurrfia
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
435
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka