antal MHz och sånt...

S

skreien

Tänkte bara höra om någon datakunnig kan förklara för mig varför det i systemegenskaper på min dator ändras uppgifter från dag till dag? skriver av exakt hur det stod för nån dag sedan:
Intel Pentium M Processor 1.73 GHz
1.73 GHz, 0.99 GB RAM
PAE (Physical Address Extension)

Nu när jag idag kollade systemegenskaper så stod det så här:
Intel Pentium M Processor 1.73 GHz
795 MHz 0.99 GB RAM
PAE (Physical Address Extension)

Hur i hela världen kan det ändras från dag till dag? En del spel som jag har säger att det bara finns 900 MHz och att datorn då är för "dålig" för spelen... Kan någon förklara detta för mig (som inte kan nånting om sån här:crazy: ) tacksam för svar!;)

Sv: antal MHz och sånt...

Har datorn dubbla processorer? Kan en ha lagt ner verksamheten?

Högerklicka på My Computer, välj Properties, klicka in dig på Hardware fliken, välj Device Manager, klicka på Processors. Högerklicka och kolla statusen på den/de.

nej det verkar som om jag bara har en processor och den fungerar korrekt står det... och nu när jag kollade så har det ändrats igen i systemegenskaper så att det står 1,73 GHz igen... för några dagar sedan stod det på 900 också:smirk:

Har du garanti kvar på burken? Och/Eller en support? Ring den isåfall. Nånting är inte stabilt på din burk. Nåt viktigt (du kan ju t ex inte spela spel ibland, och sånt är viktigt :D).

för att du har en bärbar, och den ändrar hastigheten på sin processor för att spara ström när den "inte gör så mycket"

aha:) jodå det är en bärbar, och jag tycker den fungerar precis som den ska hela tiden, det är bara uppgifterna som är olika:smirk: tack för era svar

ska iaf prata med en tjej jag känner som jobbar där jag köpte datorn... ifall det skulle vara nåt fel

tro mig, det är inget fel. kolla i manualen, borde finnas utskrivet där att den "klockar ner sig" för att spara ström, när datorn inte arbetar så hårt.

tror tekniken kallas SpeedStep om jag inte har fel.

Bra att du kommer in och styr upp!

Men varför får hon då det här problemet?
En del spel som jag har säger att det bara finns 900 MHz och att datorn då är för "dålig" för spelen..."
Tar det tid att klocka upp härket igen?

Jag skulle tippa på att hon startat spelet när datorn endast går på batteri =o)

jo, det tar en liten stund innan den anser att det är befogat att klocka upp. går att stänga av "härket" i bios på de flesta datorerna, annars med mjukvara, som jag iofs inte kan namnet på sådär i huvudet. kan rota lite dock.

så.

läs den här artikeln, men följ den inte till punkt och pricka.
utan ställ in allting på max, på batteri, och när strömmen sitter i, så ska du slippa att den underklockar ifall du inte kan stänga av det i bios.
http://www.nordichardware.se/Guider/?page=1&skrivelse=374

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka