En gång vartannat år fram till för ett år sedan. Senaste året har jag för egen räkning varit inne för 5 uvi (aldrig haft innan), 1 öroninflammation (aldrig haft innan) och 1 långdragen förkylning som till slut gjorde det svårt att andas.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så, hur ofta är ni på VDC för läkarkonsultation per år, på ett ungefär? Och hur många av dessa besök visar något konkret, kontra de gånger man gör besök och läkaren inte hittar nåt och man åker hem och ger upp alt. återkommer?
Jag var hos läkaren (iofs i Danmark där man har privatläkare och min ordinarie var sjuk) när jag skrev mitt ex-jobb pga stress och dåligt mående pga detta. Fick sjukskrivning direkt, tror läkare absolut ser detta ❤Och jag är väldigt nyfiken på de psykiska åkommorna; blir de " sedda"???
Om vi räknar bort besök som rör vaccinationer, cellprovtagning,mammografi mm. Så är jag också en av dem som knappt besöker läkare alls. I år var jag dock in på akuten på grund av magsmärtor (som visade sig vara en njursten som trillat ner i urinblåsan). Kan inte minnas när jag varit hos läkare för egen del innan dess..... (Förutom graviditeterna, men de räknar jag till samma kategori som cellprovtagning mm).Ja, hur ofta besöker man vårdcentral för läkarkontakt? Har försökt googla men hittar inget bra.
Så, hur ofta är ni på VDC för läkarkonsultation per år, på ett ungefär? Och hur många av dessa besök visar något konkret, kontra de gånger man gör besök och läkaren inte hittar nåt och man åker hem och ger upp alt. återkommer?
Undrar enbart i studiesyfte.
Annars... jo, jag fick rosfeber förra året