S
scarlet95
På grund av försumlighet och oaktsamhet (hästar insläppta i fel hage - av människa - resulterat i slagsmål mellan hästar)har en häst i vårt stall fått benet avsparkat och blivit avlivad. Min häst har rivit upp en gammal senskada och riskerar nu att bli obrukbar. Har vi som är drabbade av tredje mans försumlighet någon möjlighet att få ersättning från tredje mans försäkringsbolag (drulleförsäkring) för exempelvis självrisk? Kan mitt försäkringsbolag (Agria) vägra att betala mina veterinärräkningar och gå i konflikt med motpartens försäkringsbolag? Borde jag ringa och varsko Agria om detta innan jag åker in och ultraljudar senan?
Är det någon som har erfarenhet av liknande händelser. Alltså av att en människas försumlighet och oaktsamhet skadar tredje mans häst? hur fungerade det och vilka erfarenheter har ni? Går det alltid till rättegång?
Tack för all hjälp!
//M
Är det någon som har erfarenhet av liknande händelser. Alltså av att en människas försumlighet och oaktsamhet skadar tredje mans häst? hur fungerade det och vilka erfarenheter har ni? Går det alltid till rättegång?
Tack för all hjälp!
//M