Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tränaren har inget ansvar! Tycker frågan är...är..ja jag vet inte vad jag ska säga! Frågan är ställd som om man betraktar djur som maskiner. En ren dator som lämnas in för att virusskyddas och du får hem en datror som är full med virus. Då tycker jag att den som hanterat datorn begått ett stort misstag och borde kunna ställas ansvarig.Om hästar tas emot profesionellt för att tränas mot betalning, vilket ansvar har då tränaren om hästen drabbas av smittsam sjukdom? Finns det ansvarsförsäkringar som kan tänkas täcka hästägarens kostnader som då uppstår?
Beror på vad för smitta det är så klart! Har veterinär stängt stallet får inga hästar passera in eller ut. Det är olagligt.Självklart kan tränaren ha ansvar! Om man som i exemplet tar in nya hästar i en konstaterat smittad miljö har man självklart ansvar för att nytillkomna hästar blir smittade.
Är det förresten mest troligt att hästarna smittat varann eller att de smittats med gemensam utrustning?
Opps sorry missade det.Nu skriver ju TS att det är ringorm redan tidigare i tråden.
Nej det hade vi inte.Vi pratar inte om RISK. Vi pratar om att ta in hästar EFTER att stallet konstaterats smittat. Hade ni alltså gjort detta, utan att meddela ägaren innan eller senast vid ankomst