Ansträngande hyresgäster

S

Stjarni

För en tid sedan hade vi ett gäng ungdomar inhyrda i stallet. I början så verkade allt funka bra och de var trevliga. Men efter någon månad så började dom bli lite spydiga. När dom inte fick som dom ville så ändrade dom det ändå själva dagen efter vi diskuterat saken. Bl.a. så fick deras hästar inte gå i en lerig hage (hur många är det på våren?), ena dagen var det för mycket eller för lite bete i hagen. De flyttade sina hästar till hagar som dom visste att det egentligen skulle stå andra i. Vi bad dom ställa sig längst in i stallgången så vi kunde komma förbi med skottkärran osv. trots det så stod dom där efter 3 sek igen.

Vi har också egen brunn och vi förklarade för dom att de bara fick spola av hästarna efter ridningen då de var svettiga eller om de var jätte leriga om benen. Annars tar allt vårt vatten slut på nolltid. Trots att deras hästar hade täcken på sig så blev de ändå tvungna att duscha av dom direkt när de kom in. De hävdade att hästen var "så" skitit. Det var halsen och benen som var skitiga, inte specielt jobbigt att borsta tycker jag själv.

Sedan när en av hästarna gjorde sig illa i hagen riktigt rejält så hävdade tjejen att hon inte kunde ringa ut veterinären. Om hon gjorde det skulle hon få betala räkningen. Men om istället ägaren kom ut och tyckte att det behövdes så skulle hon betala. Hästen stod knappt på sitt ben som var riktigt svullet och till slut hotade jag med att ringa veterinären själv då inget hände. Till slut tog hon telefonen och ringde. Hästen fick en massa mediciner och fick vila i 3 v. Inte heller hade hon råd att vaccinera sin häst. Frågan är om man verkligen ska ha häst om man inte har pengar till det?

Nu har de iallafall flyttat sina hästar och allt är kanon med våra nya inackorderingar. Blev bara tvungen att skriva av mig!
 
Sv: Ansträngande hyresgäster

Det låter jobbigt det du berättar. Skönt för dig att de flyttat och hoppas det fungerar bättre. Finns många knepiga människor
 
Sv: Ansträngande hyresgäster

Vanligare än vad man tor att människor har mer häst än vad de har pengar till. Har man egentligen inte råd står det en i stallet och har man råd att ha en ordentligt så har man ofta två..
 
Sv: Ansträngande hyresgäster

usch vad jobbigt det låter. skönt dom flyttat!
det finns då människor till allt..
 
Sv: Ansträngande hyresgäster

Det är så skönt att inte ha några inhyrda .............
 
Sv: Ansträngande hyresgäster

Men om det är ungdomar det handlar om så får du väl prata med föräldrarna.
 
Sv: Ansträngande hyresgäster

Jo precis, det gjorde vi också. Men tyvärr så var inte föräldrarna så kunniga om hästar och de verkade knappt bry sig. De var bara nöjda att tjejerna fick rida med allt det andra sket dom i.
 
Sv: Ansträngande hyresgäster

Skönt att höra att det är någon som gillar sina inhysingar,skulle tro att det finns lika många knäppa stallägare som inhysingar./L
 
Sv: Ansträngande hyresgäster

....Och jag har massa inhyrningar och alla är lika rara!

och var hittar du dem:confused: Mina har rökt i stallöppningen när de trott att jag inte har varit hemma:devil: Envisats med att binda upp i stallgången under timmar.....etc etc. Jag vill också ha vettiga inackorderingar:cry:
 
Sv: Ansträngande hyresgäster

I det stall jag står är det bara underbara människor men vi har också en underbar stallägare.

Jag tror att det finns minst lika många konstiga stallägare som konstiga inackorderingar.
 
Sv: Ansträngande hyresgäster

I det stall jag står är det bara underbara människor men vi har också en underbar stallägare.

Jag tror att det finns minst lika många konstiga stallägare som konstiga inackorderingar.

Absolut! Ett tag trodde jag att det var jag som var konstig. :(

Men efter att ha haft hästen i nuvarande stall i tre år utan ett enda "gnissel" så begriper jag att jag inte är så konstig ändå. :D

Eftersom jag är en lugn och okompliserad människa som egentligen bara vill glädjas åt min häst och sköta mig själv så gäller det ju att hitta en "matchande" stallägare och det har jag gjort! :) :bump:
 
Sv: Ansträngande hyresgäster

Det ska matcha och man får nog iblöand tänka till själv om det alltid är "de andra det är helt fel på", om jag blir utslängd från stall efter stall så får jag ju börja fundera på varför det händer MIG.

Som stallägare till ett stall där folk inte står någon längre period utan flyttar så fort de hittat annat eller att man slänger ut sina inackorderingar en efter en och det håller på så då är det nog dag att fundera på hur man sjäv beteer sig mot sin inackorderingar eller om man verkligen ska ha inackorderingar, att ha sådan otur att bara få in de som kan klassas konstiga/jobbiga inackorderingar tror jag inte på.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 869
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 667
Senast: Oknytt
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 935
Senast: Freazer
·
Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
14 765
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regler sportkörning
  • Hur stor på d-ponny?
  • Sele

Omröstningar

Tillbaka
Upp