Ansöka om föräldrarpenning

Status
Stängd för vidare inlägg.
K

kiwi

Hej
Behöver lite hjälp, är förvirrad.

Jag hade fattat det som att man skulle skicka in moderskapsintyg till försäkringskassan i god tid innan barnet kom men idag sa min barnmorska att det kunde jag göra i samband med förlossningen, om jag inte hade tänkt ta ut föräldrarpenning innan barnet föds.
Hur gör man??
 
Sv: Ansöka om föräldrarpenning

Vår försäkringskassa hade enormt långa handläggningstider, så de ville ha in allt så fort som möjligt.

Jag skulle dessutom ansöka om att få både havandeskapspenning och föräldrapenning innan förlossningen, så jag skickade in allt så fort det bara gick.

Tips: skaffa e-leg eller liknande och skönt dina ärenden på försäkringkasaan via internet...supersmidigt!!!
 
Sv: Ansöka om föräldrarpenning

Senast skickade jag in moderskapsintyget då barnet var fött. Jag hade ringt in och anmält till kassan att jag vill ta ut fp from idag... (då bebban var några dagar gammal)så fixade dom det.

Men skickar du in intyget nu så sänder de hem en blankett till dig i god tid som du sedan fyller i och skickar in..


Gira
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är gravid och borde ju börja förbereda mig inför nedkomsten.. MEN, jag är "ensam", pappan till barnet har valt att packa väskan och...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 007
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 777
Senast: Milosari
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
975
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 037

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp