Ansiktstvätt utan vatten

Araminta

Trådstartare
Egentligen en väldigt kort fråga. Jag letar efter ansiktstvätt (servetter eller att använda med bomullspaddar) som inte behöver sköljas av? Jag tycker det är rejält obehagligt att få vatten i ansiktet och har gett upp försöken att få in någon rutin med produkter som ska sköljas av. Min hy mår också därefter: pormaskar och andra blemor mest hela tiden. Inser att servetter och annat aldrig kan bli riktigt lika bra som produkter som sköljs av men tänkte stämma av om de finns någon produkt som är att föredra framför andra?

Ska kanske tillägga att jag inte sminkar mig regelbundet så det är bara "vardagssmuts" som ska bort.

Finns ju rengöringsservetter med make-upborttagning på mataffären, sminkaffärer och apoteken. Tycker de funkar bra, särskilt om man inte sminkar sig mycket. lite dyrt dock att ha det som enda grej, men finns det inga andra alternativ så.

Egentligen en väldigt kort fråga. Jag letar efter ansiktstvätt (servetter eller att använda med bomullspaddar) som inte behöver sköljas av? Jag tycker det är rejält obehagligt att få vatten i ansiktet och har gett upp försöken att få in någon rutin med produkter som ska sköljas av. Min hy mår också därefter: pormaskar och andra blemor mest hela tiden. Inser att servetter och annat aldrig kan bli riktigt lika bra som produkter som sköljs av men tänkte stämma av om de finns någon produkt som är att föredra framför andra?

Ska kanske tillägga att jag inte sminkar mig regelbundet så det är bara "vardagssmuts" som ska bort.

Kan micellärt vatten i stil med tex Bioderma vara något?

Våtservetter? Jag använder samma till mig som till BÄBISEN. Kanon.

Jag har en cleanser för känslig hy från Dermalogica som bara kan torkas av. Älskar den, min hy är så himla mycket lugnare och gladare nu.

@Niyama @Araminta Den heter Ultracalming cleanser. Just nu sköljer jag bort den men har planer på att köpa babyfrottéhanddukar från Ikea och bara torka bort den. Det ska gå att göra också. :)

:up:

Jag kör med tvättlappar nu fast med bara vatten, och sen ansiktsvatten efteråt. Jag gillar iofs att tvätta ansiktet med massor av vatten, lite för mycket, blöter liksom ned hela golvet så det funkar inte :down:.

Kallpressad (ekologisk) Kokosolja. Tar bort smink och smuts, torka av med handduk och lämnar huden otroligt fräsh och mjuk

Sitter faktiskt och kollar på det just nu, men kommer faktiskt att prova Garniers Micellar Cleansing Water, ska vara skitbra trots att det är väldigt billigt!

Jag har också hört att det ska vara bra, men har inte testat det själv, och således rekommenderade jag något som jag redan testat istället :)

Jag kör med tvättlappar nu fast med bara vatten, och sen ansiktsvatten efteråt. Jag gillar iofs att tvätta ansiktet med massor av vatten, lite för mycket, blöter liksom ned hela golvet så det funkar inte :down:.

Jag tycker inte riktigt tvättlappar lämnar någon ren känsla. Jag blöter också ner hela badrummet när jag slabbar på. :D Försöker sätta in ansiktet så långt och lågt ner jag kan men det hamnar oftast utanför ändå. Jag har våtmatta i badrummet så det gör ingenting. :p Det är mest att min hy blir så hiskeligt torr på vintern att jag kommer försöka dra ner på vattnet då.

Jag tycker inte riktigt tvättlappar lämnar någon ren känsla. Jag blöter också ner hela badrummet när jag slabbar på. :D Försöker sätta in ansiktet så långt och lågt ner jag kan men det hamnar oftast utanför ändå. Jag har våtmatta i badrummet så det gör ingenting. :p Det är mest att min hy blir så hiskeligt torr på vintern att jag kommer försöka dra ner på vattnet då.
Nä, alltså jag är inte riktigt nöjd med bara vatten och tvättlappar.

Jag har såna där plattor på golvet så de tål ju att bli blöta, men tyvärr har min tvättkorg oturen att stå snett under handfatet och om jag har bråttom och ska iväg lyckas jag alltid springa in i badrummet för att göra nåt och kliva i vattnet :arghh:. Jag förstår inte hur de som kan tvätta ansiktet vid handfatet utan att blöta ner alls gör :confused:.

Jag har såna där plattor på golvet så de tål ju att bli blöta, men tyvärr har min tvättkorg oturen att stå snett under handfatet och om jag har bråttom och ska iväg lyckas jag alltid springa in i badrummet för att göra nåt och kliva i vattnet :arghh:. Jag förstår inte hur de som kan tvätta ansiktet vid handfatet utan att blöta ner alls gör :confused:.

Men är vi samma person eller? :D Jag kliver också JÄMT i vattnet och jag har också alltid undrat hur de ordningssamma människorna tvättar sig. Inte en fläck någonstans efter nån men när jag går ut är allt blött.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 200
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
800
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 771

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka