Ansikte med myrkrypningar/stickningar

AgentCarter

Trådstartare
Har på senare delen av eftermiddagen fått stickningar/domningar i pannan som nu sakta har smugit sig ner från tinningarna till käkarna och lite nedåt på halsen.
Är riktigt obehagligt och undrar om någon här på buke har en quick-fix på liknande?

Har allergi men känner inget annat som tyder på att det är den som är problemet, diagnosticerad nedstämdhet med men tycker inte att det är så illa att dessa problemen borde komma (verkar vara vid ångest det kommer och det har jag inte än, men låt detta pågå ett tag till så:p)
Har typ 30 grader varmt inne om det kan påverka?
 
Sv: Ansikte med myrkrypningar/stickningar

Timmarna innan jag drabbades av en halvsidig ansiktsförlamning hade jag känslan av spindelnät i ansiktet. Jag plockade och plockade men hade inget i ansiktet. Då hade jag precis tillfrisknat någotsålunda efter nästan två veckors influensa med hög feber.

Har du inga andra symptom, och är frisk för övrigt skulle jag inte vara orolig.
 
Sv: Ansikte med myrkrypningar/stickningar

Jag skulle absolut minst ringa 1177 om jag var du. Personligen skulle jag nog söka vård direkt då konsekvenserna kan bli så stora om man inte gör det.
 
Sv: Ansikte med myrkrypningar/stickningar

Jag vet inte om det lät bra eller inte ;)

Största problemet tycker jag är att det är så störande, att hela tiden känna något i ansiktet. Känns inte riktigt som om jag vågar ta varken allergimedicin eller sömnmedicin heller.
 
Sv: Ansikte med myrkrypningar/stickningar

Söka vård när ens sambo är mellan göteborg och värmland och ens tvååring sover är svårt, men jag sa till sambon att väcka mig inatt så han kan kolla så jag lever :)
 
Sv: Ansikte med myrkrypningar/stickningar

Jag vet inte om det lät bra eller inte ;)

Största problemet tycker jag är att det är så störande, att hela tiden känna något i ansiktet. Känns inte riktigt som om jag vågar ta varken allergimedicin eller sömnmedicin heller.

Du kanske kan skippa sömnmedicinen idag iallafall? Tar du allergimedicin regelbundet eller bara vid behov? Andra mediciner?

Som sagt ovan, rring 117 för säkerhets skull.
 
Sv: Ansikte med myrkrypningar/stickningar

Bara behov, inte tagit på minst ett halvår. Jag kan skippa sömnmedicin, sov vid sju på kvällen idag så har redan fått lite. P-piller och b12 tar jag bara annars. Men ringer 1177 nu iallafall. De kanske har en quick-fix

Mandalaki: Har man inte migrän då med? Min är hormonrelaterad och är fel fas i månaden för det.
 
Sv: Ansikte med myrkrypningar/stickningar

Men blä, ska jag se fram emot en förstörd dag imorgon då kanske

Och 1177 sa avvakta som jag trodde, då jag kan le, gapa och rynka panna :)
Ska göra något försök att sova innan sambon kommer hem.
 
Senast ändrad:
Sv: Ansikte med myrkrypningar/stickningar

Mitt har pågått sedan minst tvåtiden idag, då kanske jag kan utesluta det?
 
Sv: Ansikte med myrkrypningar/stickningar

Fast det håller fortfarande i sig nu, lite mindre ställe men ökar hela tiden igen. Får försöka få tag i läkare idag och kolla eftersom jag ska börja på nya mediciner egentligen som jag inte vågar ta nu.
Skulle så önska mig att saker kunde sluta krångla för mig!
 
Sv: Ansikte med myrkrypningar/stickningar

Läkaren hittade inga fel så jag tar och gissar på stress, min kropp är överlag nu väldigt känslig och har underliga reaktioner på det mesta
 
Sv: Ansikte med myrkrypningar/stickningar

Ja, är bara i pannan nu. Har minskat sedan igår kväll och nu håller det sig inom området det började :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föräldrar till barn som rider
  • Födda 2022
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp