Anser ni det vara bra eller dåligt

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Rie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 943

Rie

Trådstartare
att en avelshingst blir såld till USA ? Med tanke på deras avelskarriär. Tänker på Vivaldi, Sir Caletto och nu senast Pablo. Den senare har ju hunnit lämna en del avkommor medan de andra två väl inte har så många här i Europa än.

Man måste ju gratulera säljarna att de förmodligen gjort en bra affär genom export av sina hingstar. Och hur det än är så ger ju detta dem en ekonomisk motivation att forsätta att producera hingstar av den kvaliten så att det blir lite klirr i kassan.

Med vissa undantag så är det väl ändå oftast så at det är hingstar som ändå inte används så mycket, inte lämnat vad man hoppats på eller anses ha "gjort sitt" i svensk avel som åker på export. Det är i alla fall den uppfattning jag har fått...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
875
Senast: Sharpless
·
Småbarn Läste om @Midsommarblomsters erfarenheter av organiserad gymnastiklek i grupp, och förstår absolut utmaningarna kring den typen av...
Svar
6
· Visningar
557
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 307
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 482
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Kastrering av tik - erfarenheter?