Ännu mer om kamphundar..

Sv: Ännu mer om kamphundar..

"Anser ni" ?

Det är väl uppenbart? En kamphund är ju en kamphund, och det är ju redan avgjort för längessen?
 
Sv: Ännu mer om kamphundar..

Vad menar du? En del anser ju att kamphund = hund oavsett ras som tränats för kamp och en del menar att det är specifika raser.
 
Sv: Ännu mer om kamphundar..

jag tror att hon menar raser som i sin historia som är avlade för kamp...
 
Sv: Ännu mer om kamphundar..

Vilka raser anser ni tillhöra kamphunds-gruppen?


Finns ingen ras som heter kamphund.. en hund kan ha kamplust men är ingen ras som heter just kamphund för det:) kamplust kan en jack russel ha och tex schäfer:)
 
Sv: Ännu mer om kamphundar..

Vet inte hur jag ska förklara, men tar ett exempel och hoppas att det blir tydligare. En del anser att rottweilern räknas till kamphundarna och andra anser det inte.

Så vad jag menar är, vilka raser tycker du är en kamphund?
Blev det mer förståligt? Eller ska jag lägga ner? :)
 
Sv: Ännu mer om kamphundar..

För mig är det en hundras som avlats för hundkamp. tex pibull och tosa för att nämna två.
 
Sv: Ännu mer om kamphundar..

Finns ingen ras som heter kamphund.. en hund kan ha kamplust men är ingen ras som heter just kamphund för det:) kamplust kan en jack russel ha och tex schäfer:)

Så det finns inga raser som heter jakthundar? för jaktlust har både schäfern och kelpies.
Ditt resonmang håller inte.
 
Sv: Ännu mer om kamphundar..

Du menar vad allmänheten tycker ?

För Rottweiler är INTE en ras som avlats för kamp, pibullen är det etc!
 
Sv: Ännu mer om kamphundar..

H*n menar vilka raser som folk anser vara det eller det är vad jag tror.

Det beror på vem man frågar & själv tkr jag inte man borde dra alla hundar över en kam..
 
Sv: Ännu mer om kamphundar..

De okunniga tror mest på du lite mer muskulösa raserna tror jag att de gör själv tror jag INTE detta men vad jag tror de flästa tror tillhör är vell;

Rottwieler
Dobermann
Pitbull
Amstaff
Dogo Argentino
Boxer
Bullterrier

Typ sånna hära raser tror jag att många tror är "kamphundar" men jag vet inte..
 
Sv: Ännu mer om kamphundar..

Min uppfattning är att hundraser som växt fram och avlats för syftet att slåss med varandra är av kampras/kamphund..

Övriga "tuffa hundraser" som inte är avlade för syftet men ändå håller måttet och tränats till att slåss med andra hundar kan man i och för sig kalla kamphund.. men de tillhör ju ändå sin ras och syftet med aveln från grunden..

Jag skulle vilja skilja på begreppet kamphund och kampras... Det skulle vara lättare att hålla isär begreppen.....
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras På tal om det här med kamphundar. Min syster tog emot en omplacering för lite mer än ett halvår sedan, en 6 årig mastiffhane. En...
2
Svar
27
· Visningar
2 273
Senast: Fruentimber
·
Övr. Hund Jag har tittat på Kalla Fakta: Kamphund säljes på TV4 Play. Skrämmande men tyvärr inte förvånande. Jag känner spontant att något måste...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 608
Senast: Gunnar
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 241
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
973
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp