Ännu juver efter avskiljning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare lindablomberg
  • Startdatum Startdatum
L

lindablomberg

Hej!
Jag har ett russto som fick föl våren -11, jag skilde dem åt i början på nov men mitt sto har ännu lite juver kvar, när går de tillbaka?

Hon har varit igång sedan december månad men jag kan inte se någon skillnad på juvrens storlek.

NGN som har erfarenhet av liknande eller vet om det går tillbaka av sig självt?

Sv: Ännu juver efter avskiljning

Så läng det inte är sprängfyllt och hon har ont så skulle jag inte vara så orolig. Kom ihåg bara att så länge du är där och mjölkar ur så stimulerar du produktionen. Lika så om hon får mycket kraftfoder. Mitt sto kastade ett fullgånget föl i mars och hade mjölk gott och väl ett halvår efter.

Sv: Ännu juver efter avskiljning

Okej!
Jag "mjölkar" inte ur henne, hon har inte ont eller så och får inte särskilt mycket kraftfoder.

Tack för svaret :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 844
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 596
Senast: iNHALE
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka