Ännu fler namnförslag!

Toya

Trådstartare
Till en underbart söt liten honkatt. Hon är nästan helt vit, med en brungrå fläck på ryggen, o två på huvudet, så hon ser ut att ha mössa! Jag har bara sett henne på kort, men hon ska tydligen vara livlig och kelig.

Jag är inne på namn som har med grekisk mytologi att göra, lite ovanliga namn. Och precis som Kissing_spine är jag inne på sagan om isfolket! Alternativt något isländskt.

Har ni några förslag?

Sv: Ännu fler namnförslag!

vad sägs om:

Vanya: namn från isfolket

Atena:Vishetens gudinna. Hon var dotter till Zeus, skyddspatron för vetenskapen, hantverkets, vishetens och det organiserade kriget.

Amymone:En av Danaiderna.

Brisa:En nymf, Dionysos barnsköterska.

Briseis:Hon gavs till Akilles som pris i Trojanska kriget

Caligo:Kaos moder, och med honom blev hon mor till Nyx.

Thaleia:den blomstrande,var dottertill Zeus och oftast följeslagare till Afrodite

Delfi:Gammal grekisk stad vid foten av Parnassos

Dione:Afrodites moder.

Eleos:Nådens gudinna.

Epione:Asklepius hustru, även helare.

Helena:Dotter till Zeus och Leda, syster till dioskurerna och maka till Menealos. Fördes bort från Troja av Paris.

Helia:En solgudinna, dotter till Helios och syster till Phaeton.

Iris:Regnbågens gudinna, gudarnas budbärare, personifikation av regnbågen.

Kakia:Lasternas gudinna. Hon försökte förföra Herakles med löften om välbehag välstånd.

Kassandra:Dotter till Priam och Hecuba. Apollo blev kär i henne och lovade henne profetians gåva om hon underkastade sig. Hon accepterade frieriet,fick gåvan men vägrade sedan Apollo sin kärlek.

Larissa:För att rädda sig från att bli våldtagen av sin far, knuffade hon honom så att han föll i en vintunna och drunknade.

Maia:Gudinna, Atlas dotter och mor till Hermes.

Melissa:Barnjungfru till Zeus då han var liten och gömdes för Kronos. Hon gav Zeus honung och mjölk från geten Amaltea.

Myrra:Adonis mor.

Pandia:Dotter till Zeus och Eos. Ljusets gudinna.

Pandora:Den allbegåvade. Hermes anförtrodde henne en ask som hon inte fick öppna. Hon öppnade den ändock och ut strömmade all världens olyckor och hemsökelser.

Penia:Fattigdomens gudinna, hustru till Porus.

Pytia (Pythia):Gudinna som ändrade kön på flickor till pojkar när dess far planerade att döda det oönskade barnet.

Selene:Mångudinna, dotter eller syster till Helios.

Xenia:En nymf som älskade Dafne.

ja inte vet jag, men här är några jag hittade. hoppas du hittar nåt du gillar till din lilla kisseflicka.

Senast ändrad:

Gambra= Trollkvinna

Är det enda jag kan komma på för tillfället.

Hej! Min katt heter Ninja, mycket fint namn om jag får säga det själv... ;)
Hon fick kattungar i sommras då vi kallade kullens hona för "Lilla fröken bus"
som hon senare fick heta oxå! men det namnet tycker jag är super sött.

Ååh, tack snälla! Det var perfekt :bow: :bow: Tack ni andra också!
Det är lustigt hur det står still när man måste komma på nåt!

Jag ska samla på mig lite namn, o så får jag bestämma mig när hon varit hos mig ett litet tag, så jag får se hur hon är!
Gillar namn med "s" i till katter har jag märkt!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka