Ännu ett hingst val??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Emmsan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 719

Emmsan

Trådstartare
Hej! Då ska vi se första tråden för mig....hoppas jag gör rätt.

Jag har ett sto som troligt viss har skadat sig, beroende på hur lång konvalicet det är på skadan funderar jag på att betäcka henne, förutsatt att det inte är något ärftligt.

Då jag vet yterst lite om hennes härstamning, blir jag mycket glad över ny info.

Lite om "Maja"
e Pierrot (e.Concorde ue.Notaris) u Liana ue Wolfgang
Maja har ett fantastiskt hopp, mycket rädd om sig otroligt kvick och gott om kapacitet, kunde önska att hon öppna upp bättre. Hennes gångarter är ok med en något bättre galopp. I både trav och galopp arbetar hon med mycket aktiva bakben. Vad jag kan se inga extriöra avikelser, min tränare upplevde henne dock som något lång första gången hon såg henne, men när jag började rida henne försvann det intrycket. Då endast riden i 3-4 mån.

Det jag uppfattar som negativt med Maja är att hon är lite för "vaken" vid ridning framför allt hoppning (sen vet jag inte hur mycket den ev skadan påverkar) Så en Hingst med bra temrament är a&o. Hon är annars en häst som litar mycket på människor och är lätt och ha med sig, inga problem på tävling står lungt blir inte stressad mm men hjälp där var en maskros som titta på mig.

Tack på för hand
Emelie

Sv: Ännu ett hingst val??

Vad vill du ha för avkomma?
Storleken på stoet, exteriör och användningsområden?
Lite mer information så blir det lättare att komma med förslag.

Maja är ca 163 cm men ger ett betydligt större intryck. Har vad jag kan bedömma korekta ben, mycket raka och fina. Något bred halsansättning, någon har nämmt att hon har rak rygg. Hmmm jag å extriör:smirk:
Jag får väl ge mig ut å ta en bild på henne.

Tanken men avkomman är riktad mot tävling mot hoppning, runt 1.30- 1.40 om den sen rör sig trevligt är ju aldrig fel.:)
Sen är ju drömmen en vacker häst med mycke utryck:love:

Jag har tidigare blivit rekomenderad Aerline h, men nja det kändes inte helt rätt.

Om du vill ha en avkomma i ungefär samma storlek så vore kanske Tornesch nåt? Han både rör sig trevligt och hoppar riktigt bra.

Mycket bra fertilitet också. Mycket trevligt temprament, jag valde honom till mitt rätt så vassa sto och avkomman är super trevlig och inte alls så vass som sin mor.

Tack för tipset, han låter mycket trevlig. Har snabb tittat lite nu, får göra mer omfattande tittande i morgon.
Tack å god natt

Liknande trådar

Avel Hej allesammans! Nu är det så att mitt sto börjar närma sig slutet på en tävlingskarriär och starten på ett liv som mamma. Hon kommer... 2
Svar
30
· Visningar
4 241
Senast: theJohanna
·
Avel Detta är som att stå och välja glass, varför finns det så många olika?! Har ett sto e. Camaro M ue. Tolstoy som jag kommer utbilda mer... 2 3
Svar
47
· Visningar
5 673
Senast: Fiorano
·
Avel e. Rambo ue. Labrador, stofamilj 14. Kanonlugn dock lite stoig ( behöver lirkas med ) annars inga nerver alls. Ganska grov med brett... 2
Svar
20
· Visningar
2 247
Senast: Tahari
·
Avel Hej, jag var inne här för längesen och startade en tråd. Men hittade tyvärr inte den så jag skapar en ny. Min häst har gått o skadat... 2 3
Svar
45
· Visningar
5 842
Senast: Rifer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka