ännu en "vilken hingst?"-tråd

Farao

Trådstartare
Nu har jag hamnat i avelstankar pga graviditet :p
Jag har tänk betäcka mitt sto förr eller senare, och nu känns det som att det skulle vara väldigt passande.

Jag har ett sto e. De la Gardie-Ceylon-Jazz.
Hon har 9-8-8 på gångarterna och 7-8 på hoppningen (dock med dålig dagsform enl uppf.) Gick till 3-års-champ. Gick finalen i hopp i BT-05.
Har tävlat tom 130 hittills. Kommer gå högre om några år troligtvis, det är iaf målet, och kapaciteten finns.
Mycket egen vilja, inte jättehög ridbarhet på marken, men kanon i hoppningen. Bra ben. Ganska långlinjerad. Vill gärna ha en avkomma som blir lite mer högställd.
Avlar med hoppning som inriktning.

De hingstar som ligger högst på min lista är Cyrano de Bergerac och Camaro M.
Hjälp mig ;) Har ni några andra hingstar som ni tror passar så fram med dem! (Dock har jag kollat på många och kasserat många :p)

Bilden på damen(inte jättebra men iaf):
12343430.jpg
12343461.jpg

Senast ändrad:
Sv: ännu en "vilken hingst?"-tråd

Med den stammen och de siffrorna skulle jag avla dressyr, men det var ju inte riktigt det du ville :p.

Har hört att De la Gardie själv är rätt vass, så frågan är hur Camaro passar till det. Hörsägnen säger att han också kan lämna vasst, fast dom Camaro avkommor jag känner är urtrevliga, en tom lite väl "vek".

Jag tror nog själv att jag ska använda Camaro i år igen, då jag är mkt nöjd med sista avkomman. Rör sig riktigt bra, mkt bra hals, super temperament, lite korta framben annars ser hon riktigt trevlig ut.

Antog att jag skulle få det svaret ang inriktning ;) Dock hoppar hon bättre än hon krumelurar, och hennes mamma har trots inriktad dressyravel bara lämnat hopphästar ända upp till int nivå.

Att Camaro lämnar vasst visste jag inte, något att tänka på då stoet själv är vasst.

Tack för ditt svar!

Jag har som sagt bara träffat på trevliga individer e.Camaro, men jag har HÖRT att han kan lämna vasst. Om det är sant el. ej, vet jag inte, men kanske ngt att undersöka lite närmare.
Annars tycker jag att han är en mkt komplett hingst, det är bara färgen jag grämer mig lite över ;).

Precis, jag blev kär när jag såg bilder på honom, men skimmel var inget jag hade valt i första hand egentligen ;)

Ingen annan som har någon åsikt? För tillfället lutar det åt Cyrano..

Kan inte Camaros "stallkompis" vara ngt.?
Den jag tänker på är Highlight hingst med hoppstam som kan "krussiduller";)
Sen att han även är snygg att se på är ju inte heller fel!
Ludde kan kanske vara ngt. annars det är ju en stoor djungel där ute! Så fort man tror att man bestämt sig dyker en annan upp!:D
Lycka till med allt och grattulerar till de kommande tillskotten:laugh:

Highlight var absolut intressant. Snygg! Bara det där med färgen ;) Fast det är det sista som spelar roll iaf.

Ludde hade jag som kandidat ganska länge, tills mamma (som kommer vara delägare till fölungen) avfärdade honom. Inte hennes typ, men jag gillar honom ;)

Jag blev att tänka på Acacio eller Lambrusco Ask. Två hopphingstar som jag även tror har lämnat hästar med bra gång. Ludwigs Champion skulle nog också passa.

Ang. Camaro M så träffade jag nyss en 3åring efter honom, snygg häst som hoppade med bra teknik och bra gång speciellt traven men han va tuff.

Annars är jag rätt insnöad på Eklundas treårshingst Fantast e. Clinton just nu:p

Liknande trådar

T
Avel Jag vet att jag är väldigt tidigt ute när jag frågar om detta men jag klarar inte vänta. :p Det är nämligen så att jag skal betäcka...
2
Svar
20
· Visningar
2 739
Senast: Gazque
·
P
Avel Funderar lite på att betäcka mitt sto. Vill gärna ha lite tips på passande hingstar. Lite om stoet. e: Artist ue: Robin z -...
2
Svar
35
· Visningar
3 137
Senast: Prestige_
·
C
Avel Nu har AVN blivit färdiga med användningsråden för de nygodkända hingstarna :bow: Allt är koierat från ridsports hemsida... Så här...
Svar
14
· Visningar
3 791
Senast: athena
·
Avel hej! Nu skall jag vara jobbig och starta ytterligare en hingsttips tråd... Jag kommer troligtvis att betäcka mitt Bellini sto i år och...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 359
Senast: HBKbruden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?