Ännu en "vad ska jag bli?"-tråd...

Sv: Ännu en "vad ska jag bli?"-tråd...

kl på mig själv!

Har hittat den här kursen och är pepp nu! Dessutom har jag hittat två SLU-kursen som heter "Hästhållning i landsbygdsföretag" och "Fårproduktion och företagande" som jag också tänkt läsa :)
 
Sv: Ännu en "vad ska jag bli?"-tråd...

Kl

För att kunna överleva som småskalig lantbrukare mot självhushållning är det en enorm fördel att ha ett arbete med bra arbetsmarknad och gärna möjlighet till deltid och udda arbetstider, alternativt att man har en partner med ett bra arbete.
Förskolelärare är nog inte helt fel, se om du kanske kan få jobba extra som djurvårdare eller med växtskötsel på lantbruk eller trädgård under studietiden och kanske gå någon kurs eller få kontakt med någon som håller på med de områden du själv vill ha

En fördel med att jobba extra vid studierna är att vill man ha litet lantbruk/självhushållning är låga skulder a&o.
 
Sv: Ännu en "vad ska jag bli?"-tråd...

men lantmästare då? du behöver ju inte lika många års arbetslivserfarenhet? där får du ju ekonomi, djur och odling? har även för mig att du kan ju bara välja att gå två år om du vill, och få ut någon typ av yrkesroll. :)
 
Sv: Ännu en "vad ska jag bli?"-tråd...

Nej Lantmästare har jag kollat på, men det är dock ett års relevant yrkeserfarenhet som krävs där så det känns inte helt enkelt för mig som inte skulle kunna få ett jobb idag som ger just relevant erfarenhet. Tyvärr!
 
Sv: Ännu en "vad ska jag bli?"-tråd...

Tack för dina tankar!

Har dock bestämt mig för att hoppa av fsk-utbildningen. Dessutom har jag en sambo som tjänar bra och som kommer tjäna väldigt bra om något år ;)

Men ska, som jag skrev, försöka läsa en odlingskurs och två djurkurser det närmsta året. Så får vi se vad det blir sen :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
844
Senast: Stekspaden
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
23 540
Skola & Jobb Nu får ni gärna hjälpa mig att fundera på vad som är smartast att göra. Den 10/12, får jag reda på om jag har kommit in på...
Svar
14
· Visningar
1 704
Senast: Nougat
·
Skola & Jobb Jag jobbar som lokalvårdare, ett vikariat till sista juni. Jag vantrivs och vill inte stanna i städet. Jag söker jobb men har hittills...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
36 428
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp