B
blindabelinda
jag har ju en arab som är väääldigt svankig, eller egentligens å är bakdelen och korset extremt överbygt på honom och funderar på vad man bör ha för sadel. just nu har jag en allroundsadel men två tjocka paddar under, men detta känns ju inte som nån långvarig och bra lösning.
därför funderar jag på detta med bommlösa sadlar, MEN hur fungerar det egentligen?? är de verkligen bra för hästen, för det blir väl ungerfär som att man sitter precis på hästens rygg? får man något stöd i en sådan sadel, dom ser ju inte precis så väldigt "stabila" ut, det jag menar är att det ser inte ut som om att dom är uppbyggda för att det särskilt mycket stöd för ryttaren???
humm.. undrar om det övht finns nån som förstår mitt babbel???
önskar många svar från alla experter!!!
därför funderar jag på detta med bommlösa sadlar, MEN hur fungerar det egentligen?? är de verkligen bra för hästen, för det blir väl ungerfär som att man sitter precis på hästens rygg? får man något stöd i en sådan sadel, dom ser ju inte precis så väldigt "stabila" ut, det jag menar är att det ser inte ut som om att dom är uppbyggda för att det särskilt mycket stöd för ryttaren???
humm.. undrar om det övht finns nån som förstår mitt babbel???
önskar många svar från alla experter!!!