Ännu en tråd ang sele till mini ponny

MaRomer

Trådstartare
Kommer inom en snar framtid förhoppningsvis blir ägare till en amerikansk miniatyr ponny. Ponnyn ska enligt förra ägaren vara inkörd. Så min första fråga är, hur kontrollerar man detta? Jag har själv ingen kunskap av att köra in så det vore riktigt trist om det inte stämmer. Är isf inte körd på 1 år.

Och nästa fråga, vart får man tag på en ok bättre sele? Har kikat på dessa:

Bröstsele Drive Out Start
Bröstsele Hobby
Bröstsele STANDARD

Storleken är mini. Kommer även behöva en sulky till detta, och gärna en billigare!

Sv: Ännu en tråd ang sele till mini ponny

Standard och Hobby säger inte mycket, behöver ett tillverkarnamn :)
Sulkys har man på travbanan, så jag antar att du menar rockard :)
Till en så liten häst kan jag tycka att Jäboruders Cavaletti fungerar bra, även Globus rockard.

Var finns du? Så vi kan tipsa om om-inkörningshjälp :)

Globusrockard till min mini 80 cm

17.jpg

46368281.jpg

Senast ändrad:

Första selen är en Pfiff standard, den andra är en Ideal. Ska tillägga att svängeln senare sänktes.

Senast ändrad:

Hon jag köpte min Amerikanare säljer selar som passar dessa små, är dock ganska dyra. Nu vet inte jag hur stor den är du har skaffat men de selarna hade inte passat min lilla. Funderar på köpa Globus falabella sele om den nu är något att ha. Globus rockarden eller cavaletti rockarden är de jag sett mest användas till dessa.

Nu hittar jag inte måttet på den men min minsta mini-shettis låg i mått att ha den selen och min miniatyr är mycket mindre än honom. Hade problem innan då mini-shettisarna är små och vad gör man.. skaffar en som är ännu mindre :angel:

Standard och Hobby säger inte mycket, behöver ett tillverkarnamn :)
Sulkys har man på travbanan, så jag antar att du menar rockard :)
Till en så liten häst kan jag tycka att Jäboruders Cavaletti fungerar bra, även Globus rockard.

Var finns du? Så vi kan tipsa om om-inkörningshjälp :)

Ja rockard menar jag hehe;)

Hmm ja du jag sökte här på buke och fick upp de selarna, men kommer inte ihåg var hmm;)

Bor i södra småland, och vill kunna köra killen för att hålla igång!

Nu har jag krånglat till det eller ja. Han är registrerad i england?? Men är ju en mini shettis om jag fattat rätt.... Spelar dock mindre roll då han är helt:love::love:

2010-08-03-15-15-56_174716905.jpg

Jag kan inget om stammen. Men då han ska kastreras är det ju ytterst oviktigt för mig;)

Underbar individ och fruktansvärt snygg! Vill inte ge mer uppgifter då han inte står hos mig och kontraktet skrivet ännu!

Det är Pfiff som tillverkar standardselen iaf, så långt vet jag. Hobby-selen är jag osäker på, men jag sätter en slant på att det är Pfiff det också :)

Jag har standardselen till min ena ponny, den är prisvärd.

Ok det låter bra!

Nu är han här! Sent i natt var vi äntligen hemma!

En liten miniatyr registrerad i IMHPS född 2004, hingst. Bamse heter han! Och premiär tur idag blev det! Snällare kille får man leta efter!
Han är liiiten! Och mäter 70-75 i mkh!

img_0290_175598025.jpg

Senast ändrad:

Men tror jag dör :love:
Kan säga att det är omöjligt att bara skaffa en :p Dom förökar sig som kaniner när man väl köpt den första ;)

Förlåt att jag inte kan vara till någon hjälp men det där måste vara en av de sötaste hästar jag sett!!!!!! lycka till med körningen o selen, folk här verkar ju ha lite koll så ta hjälp av dem :-D

Hittade igår en sele som finns i mini-mini shettis! Hos CF hästshop! Ska mäta honom idag så får vi se vad han har för mått, nu är han ju dessutom full med päls och lite mage;)

Det är en standard sele från pfiff. Hur är deras saker för övrigt? Har sett att de har mycket till minisar nämligen!

Liknande trådar

Körning Hej! Har varit och kikat på en liten B-ponny att ha till lite lättare körning på hobbynivå. Ponnyn är körd sen tidigare, men med en...
Svar
1
· Visningar
1 235
Senast: Presto
·
Körning Hej! Jag har köpt mig en inkörd 2 åring (körd 1-2 ggr i veckan av förra ägaren för att underhålla körningen hos honom). Han är ganska...
Svar
13
· Visningar
2 713
Senast: AmyPond
·
Hästhantering Ja går det? När vi fick hem vår shettis för ganska exakt ett år sedan, hade han bara stått ett halvår (eller mer, är inte helt säker)...
Svar
12
· Visningar
2 333
Senast: Roheryn
·
R
Körning Hejsan! Jag skall ta upp körningen med min häst igen och helt enkelt börja om från början då hon ej är korrekt inkörd samt har dåliga...
2
Svar
23
· Visningar
9 603

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka