Ännu en liten katt i himlen...

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare whipsy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 881
W

whipsy

Idag tassade min lilla Signe vidare.
I nästan 14 år har hon funnits där, i ur och skur, men nu finns hon inte mer...
Under en tid har vi misstänkt att hon fått diabetes och idag fick vi våra farhågor bekräftade utav veterinären. Signe hade skyhöga blodsockervärden. Vi ville inte låta henne gå igenom en massa insulinsprutor och medicinering resten av livet och veterinären sa att om det hade varit hans katt så hade han inte utsatt katten för det.
Jag hade på känn att det skulle bli vår sista dag tillsammans, så hon fick riktigt god mat imorse och när jag såg henne ute i solskenet på förmiddagen kunde jag inte låta bli att tänka på att det kanske var sista gången jag såg henne där.
Signe var en liten solstråle ända in i det sista, hon låg till och med och spann när hon fick sin spruta.
Jag kommer sakna henne så otroligt mycket, hon har varit hos oss sen jag var 11 år . Jag kommer sakna att bli väckt av henne när hon tycker det är dags med frukost, jag kommer sakna allt hon gjorde men mest kommer jag sakna att inte kunna hålla om henne mer.
Att aldrig mer få se min Pimse....
Vi begravde henne i trädgården , insvept i sin favoritfilt, och planterade en ros på hennes grav.
Min lilla Pimse, det gör ont långt in i hjärtat!
Matte saknar dig...

Sv: Ännu en liten katt i himlen...

Vad sorgligt.. :cry:
Men du gjorde naturligtvis helt rätt, och hon har det bra nu var hon än är..

Sv: Ännu en liten katt i himlen...

usch va hemskt, kan inte låta bli att fälla tårar .. Men nu mår hon säkert underbart..

Massor av tröstkramar! :cry:

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 797
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
2 424
Senast: Eva S
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 839
Katthälsa Hej, jag håller på att förgås av sorg och dåligt samvete. Jag har tre hittekatter, varav den äldstes ålder har av veterinär uppskattats...
Svar
15
· Visningar
4 035
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka