Ännu en arabhingst ur tiden.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare åke
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 357
Sv: Ännu en arabhingst ur tiden.

Oh vad tråkigt. han var gammal, men så fin. Han var ju till salu på gamla dar då Runnbacken lägger ner verksamheten, så om man ska se något bra i allt det tråkiga, så slapp han i alla fall byta hem sina sista år. Han kommer att vara saknad.

Enormt saknad..

En av de finaste 27-åringar jag sett!

Ja, han var fin. Tanken var att han skulle sluta sina dagar hoss oss. Tyvärr så blev det inte så.

Näääeee! Min hästs pappa! :cry:

Å andra sidan fick han ett långt och innehållsrikt liv med många mycket fina avkommor. Jag var och hälsade på hos Helén för att få träffa Wodnas pappa innan det var för sent och han var så fin! Och Wodna är så lik honom. :love:

Men vi får se det positivt, han gick över på andra sidan för att vänta in Ingemar Bergman i Nangijala där de galopperar över vidderna tillsammans!

och Wodna är ju min hästs halvsyster ju ;)

jo, det såg jag. men vad för skada?

Karnawal hade sitt sista framträdande på Hingstvisningen 2007 i Arboga. Han älskade att visa upp sig och trots sin ålder så försökte han länga sig i traven. En härlig syn! Man blev rörd när man såg honom.

Så skönt för honom att få somna hemma.

madde++++

Jag tycker vi låter bli att diskutera skadans art, så länge hingstens ägare själv inte gått ut med den informationen offentligt någonstans.
Ibland får man nöja sig med att inte veta hela sanningen :idea:

Jag tycker vi låter bli att diskutera skadans art, så länge hingstens ägare själv inte gått ut med den informationen offentligt någonstans.
Ibland får man nöja sig med att inte veta hela sanningen :idea:

jo, det har du ju rätt i..

Jag håller med. Det var nog dags att vandra vidare, han hade kommit upp i åren och han förtjänade att få somna in hemma.

Men man blir lite rörd och tankarna går till Helén med familj. :cry:

Så här skriver ägaren på sin hemsida:
"Karnawal fick plötsligt problem att resa sig, och två dagar i rad fick jag lyfta honom med en sele i traktorns gafflar.
Samtidigt slutade hans älskade Argenia att äta, på eftermiddagen den 28.e juli fick de båda somna in
under en ek"

Olycka kanske var att ta i?

Mvh Li

Vad kallar du det för då? Om en häst inte kan resa sig i hagen utan att man måste ta hjälp av ett fordon så får man väl se det som en olyckshändelase?

:rofl: nej det gör jag faktiskt inte.
Jag ser det som att hästen avlivades pga ålderdom.
Olycka, då tänker jag på ngt som akut gjorde att den fick avlivas.
Olycka var att ta i tycker jag. Det lät så dramatiskt.
Men det kanske var vad Helen sa till dig, då är det ju så. :cool:

Mvh Li

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 154
Senast: Piaff
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
629
Senast: Shaggy
·
Hästvård Jag behöver er hjälp buke-vänner! Jag står inför ett etiskt dilemma med min häst som skadar sig gång på gång. Han är 5 år och jag har...
Svar
17
· Visningar
1 902
Senast: Willys
·
Hästvård Hej! Funderade lite på hur ni ser på träning för en häst efter en skada? Då tänker jag främst icke-traumatiska skador utan snarare... 2
Svar
21
· Visningar
1 789
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka