annorlunda observation...

Tender

Trådstartare
har suttit och ridit i en relativt ny sadel sista tiden, och har sett att den verkligen har formats av min rumpa, det är nämligen 2paralella "ränder/gropar" efter mina sittben! :rofl: inte konstigt att den bara blir skönare och skönare, och har nu större förståelse för vad en "ingossad" sadel är!

är eran sadel "ingossad" av dig? syns det några spår efter din rumpa etc?

Sv: annorlunda observation...

Stoppningen har "fisit ihop" på din sadel ! :rofl: Du har en hard seat snart! :devil:

ok, hur vet man om man har en ostoppad sits? jag börjar tro att min egna sadel är ostoppad.. jag kan inte rida i den.. stenhård, känns inte som att det varit ngt mjukt under skinnet heller... (en premier, troligtvis reiner..)

Då ska du ha himla vassa sittben om du ska göra märken i den:rofl::rofl:

tja.. när jag red dressyr med vita ridbyxor fick jag två svarta ränder på byxorna istället :rofl:
när jag var på tävling sist så red jag lääänge i min stenhårda sadel.. skrubbsår vid sittbenen.. jätteskönt då det var clinic dagen efter och jag hade 3lektioner..
får jätteont i rumpan av att sitta på hårda stolar etc, och nej jag är inte undernärd ;)

Blir det märken i den så blir jag förvånad:D
Hade mina tveksamheter efter första två passen i den om jag ska vara ärlig..(kändes som om jag fått stryk) AAAAAJJJ:crazy: Har inte den "fluffigaste" rumpan på marknaden..:p
Men den är mkt skönare än en med vanlig sits, nu tycker jag att sömmarna/kanterna på en vanlig stoppad känns riktigt obehagligt.
Ett annat plus är att den har rough side out på både säte och fenders.
Sitter som berget även om pållen skulle få för sig att vara otrevlig:devil:

Om sadelns "ovansida" (sits och fender jockeys) är i ett stycke så är den ostoppad/hardseat.
Reining sadlar brukar inte vara hardseat.

Jo det stämmer;)
Min sadel är en cuttingsadel, brukar också ha hardseat eftersom de ofta har roughside out, (av förklarliga skäl:smirk:)

D e en hardseat d måste va svårt o få märken på, inte en vanlig stoppad;)
D var lazyLady jag syftade på, om att hon behöver ha vassa sittben för o göra märken i den...

Senast ändrad:

Tyvärr har jag inte något "fluff" som kan skydda.. Det är snarare sittbenen som får märken:rofl:

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 073
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 428
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 051
Senast: cassiopeja
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 213
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025