Vad är långkål? Hasselbackspotatis till skinkan låter gott!
Typ lättstuvad grönkål. Buljongkokad grönkål som sedan grovhackas och avslutas i stekpanna med en skvätt grädde, salt, peppar och en nypa socker. Fantastiskt gott!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är långkål? Hasselbackspotatis till skinkan låter gott!
Saffransbulgur låter lovande. Borde väl gå fint att förbereda dagen innan dessutom?
I år ska vi äta Indisk mat på julafton!! Det ska bli SÅ härligt! Duka vackert med rött och guld och så en massa små rätter; olika sorters bröd, chutneys, olika sorters ris (vanligt Basmati, saffran, vegetable rice osv) , onion bhajis (felstavat...?) , saag alo (säkert också felstavat...), och några andra rätter varav en med kyckling, i övrigt bara vegetariskt. Öl till.
Det blev så sedan dottern blivit vegetarian, nästan helt vegan och det därför var svårt att hitta typiska julrätter som passade henne OCH hennes pappa, som är engelsman och får spader vid blotta tanken på sill och andra svenska jultraditioner. Det blev ett tvärt kast österut och ett samfälligt JA!! till Indiskt julbord! (Nån som har fler tips att komma med?? Efterrätten kan bli knepig, jag är inte helt förtjust i indiska desserter.)
Åh baconlindade dadlar ska jag göra i år. Har gjort det förut men aldrig tänkt på att ha det på julbordet.Grönkålspesto, fantastiskt gott! Och baconlindade dadlar
Gud, så gott det låter med baconlindade dadlar.Grönkålspesto, fantastiskt gott! Och baconlindade dadlar
Kulfiheart och Lassi helst med mangosmakI år ska vi äta Indisk mat på julafton!! Det ska bli SÅ härligt! Duka vackert med rött och guld och så en massa små rätter; olika sorters bröd, chutneys, olika sorters ris (vanligt Basmati, saffran, vegetable rice osv) , onion bhajis (felstavat...?) , saag alo (säkert också felstavat...), och några andra rätter varav en med kyckling, i övrigt bara vegetariskt. Öl till.
Det blev så sedan dottern blivit vegetarian, nästan helt vegan och det därför var svårt att hitta typiska julrätter som passade henne OCH hennes pappa, som är engelsman och får spader vid blotta tanken på sill och andra svenska jultraditioner. Det blev ett tvärt kast österut och ett samfälligt JA!! till Indiskt julbord! (Nån som har fler tips att komma med?? Efterrätten kan bli knepig, jag är inte helt förtjust i indiska desserter.)
Utan ett "t" så undrar man VERKLIGEN vad det är du ska servera.... ????Googla julmuskyckling så får du upp recept
Typ lättstuvad grönkål. Buljongkokad grönkål som sedan grovhackas och avslutas i stekpanna med en skvätt grädde, salt, peppar och en nypa socker. Fantastiskt gott!
Oj då hoppsan! Glögg-hjärnaUtan ett "t" så undrar man VERKLIGEN vad det är du ska servera.... ????
När jag gör den är det definitivt mer än en skvätt grädde, den bara suger åt sig! Sjukt gott, kan inte tänka mig en jul utan, sedan jag upptäckte den för ca 5 år sedan!Typ lättstuvad grönkål. Buljongkokad grönkål som sedan grovhackas och avslutas i stekpanna med en skvätt grädde, salt, peppar och en nypa socker. Fantastiskt gott!
Varför inte baxa fram grillen från garaget.
Grillspett till alla, går att göra mängder av variationer.
Bara för att man inte ska göra så.
Varför inte baxa fram grillen från garaget.
Grillspett till alla, går att göra mängder av variationer.
Bara för att man inte ska göra så.
Julskinka, lax och prinskorvar i all ära. Redan efter julmiddagen med jobbet är jag rätt mätt vad gäller de traditionella julerätterna. Vad har Bukeoraklet för tips på annorlunda julanrättningar? Gärna med mycket smak och inte allt för avancerad tillagning
Vadå inte göra så? man kan väl alltid grilla?!
/grillgalningen