Sv: Annorlunda hästupplevelser, prova på.
Hur det skulle utformas vet jag inte.
Men om du nu startar något sånt här bör du nog fundera lite kring hur du ska kunna garantera täckning på kurserna/eventena. Så att du inte bokar upp en tränare som måste ha tex minst 10 st betalande med. Och så har du kanske 12 anmälda. Men sen dyker bara 6 st upp. Och så måste du eller någon annan täcka resterande kostader.
Fundera över hur du ska göra om folk ska betala i förskott(vill de göra det eller tror de kanske att du istället kan blåsa dem) och då också själva få riskera att förlora de pengarna om de blir sjuka eller inte kan närvara av andra skäl eller hur du nu ska kunna garantera att tränare/föreläsare etc får sina pengar.
Jag är väldigt trött. Så jag hoppas du förstår något av vad jag menar.
Jättekul initiativ tycker jag!
På min klubb försöker vi ordna in gästtränare, gästföreläsare etc. Det är miljöträning för ridande polis, dressyr, hopp, NH, lastträning, föreläsning av equiterapeut/PT/nutrist/sjukgymnast med inrikning på sitsen, clinic med lite arbete i långa tyglar, tömkörning etc etc. Det är väldigt roligt och verkar vara uppskattat av många.
Vi har ju dock fördelen att alla vi är medlemmar i klubben. Och när vi anmäler intresse för något som är bindande så är det rätt enkelt att avkräva den personen på de pengarna iom att vi skriftligt anmält oss och alla ens uppgifter finns i klubben. De flesta av oss står dessutom på anläggningen.
Då vi ordnar träningar med vår tränare gör vi det utanför klubbens regi. Men då vet vi också vilka alla ekipagen är sen tidigare. Vår tränare vill ha minst 4 ridande ekipage. Skulle någon avboka så kan jag rycka in och rida fler pass. Men oftast har vi täckt upp med maximala 6 ekipage för att vara säkra på att fylla "minsta-kvoten" även om en eller två avbokar pga sjukdom, problem med transport etc.
Så boka in maximalt i det du kan för att safe:a. Och försök få förskottsbetalning om det inte är så att du kan ordna in uppgifter från folk som du vet stämmer och sen veta att du kan få in de pengarna även om de uteblir och det nu är så att de pengarna måste in till tränare/arrangör av event.