Annorlunda dag!

Mim

Trådstartare
På vårat dagis har vi föräldrar de senste åren haft en Annorlunda dag på dagis då vi haft ett tema och gjort om dagisgården i det temat och barnen har klätt ut sej, vi vuxna också!:D
Aktiviteter och överraskningar har gjort det hela roligt för alla!

Men i år är det lite trögt på vilket tema det ska gå i.:confused:

Vi har redan gjort Astrid Lindgren, hennes figurer alltså, Sjörövare och förra året hade vi Cirkus och Tivol, som blev mycket lyckat.

Det är alltid lika roligt för barn och personal och nu undrar jag om någon kan komma med något roligt och genomförbart tema???:bump:

Cowboys och Indianer är redan föreslaget men inte så populärt...!:angel:
 
Sv: Annorlunda dag!

Gamla tider är alltid populärt.
Göra dockor av vedträn, tillverka barkbåtar, såga ved, tvätta kläder ute. Prata med någon pensionärsförening om de kan komma och berätta om hur det var att vara barn för 60 år sedan.
Söka rätt på gamla lekar och prova på dessa.
Ser att du bor i Norrland är du i Västerbottens län har museet kläder till barn att låna ut.
 
Senast ändrad:
Sv: Annorlunda dag!

Gamla tider som tema låter kul, min dotter tycker om att höra hur det var förr när det inte fanns dvd och Tamagochi! :D
Hon trodde att det fanns dator när mormor var liten, på fyrtiotalet!:rofl:

Kläder är upp till föräldrar att fixa och alla barn brukar vara sin favorit, sagofigur eller hjälte!
 
Sv: Annorlunda dag!

Sagor har vi gjort, men inte slott, prinsessor och riddare.... Det var ett bra tips, tack!:bow:

Det är lite svårt att enas om ett tema när vi är många som planerar, det var enklast första året då vi bara var tre men å andra sidan blir det lättare att genomföra med mindre ansvar per person när vi nu har blivit fler!:angel: ;)

Fler tip någon, det är kräsna personer så många förslag kommer nog behövas för att kunna enas!:smirk:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 163
Senast: Yrsel
·
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 922
Senast: gul_zebra
·
Övr. Hund Upplever ett så enormt bakslag med allt vad gäller min hund just nu. Tidigare har han alltid lyst upp när jag kommer på en kul aktivitet...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 283
Senast: Monstermom
·
Skola & Jobb Jag sitter i en situation som jag tror att ganska många tycker är lite "lyxig", jag tycker det känns total pannkaka! Lite snabb...
2
Svar
24
· Visningar
2 888
Senast: moster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp