annorlunda bedömningar utomlands

corzette

Trådstartare
Hej

Eftersom jag ju har sålt häst till finland brukar jag kolla hennes starter och så... Vet att hon ska vara med i Oulon pokaali i helgen, och ströläste deras propp på skoj...

Vad sjutton är en
120 cm,arv.A.2.0. bed. försvårande A:0 ???

Och inte nog med de de hade även en klass som heter
130/120 cm, arv.367.3(A2/A2), bed. A1:c,öppen för alla (omhoppningsbanan 10 cm lägre)

Hur tänker man då ???

Sv: annorlunda bedömningar utomlands

Inge aning. Antagligen någon annan sort utav tävling... vet inte alls:crazy:

var på denna tävling förra året. Var ungefär som en tävling i Sverige!

att det är lägre i omh fick jag förklarat att det var för att man skulle kunna rida fortare. Om det är den egentliga anledningen vet jag inte.
bed: försvårande A:0 gick till som en A:0 och att det inte var någon skillnad vad jag kunde märka. (Men det var det kanske...)

Jag bor själv i Finland och skall tävla på lördag i Oulun Pokaali.
bedömning A.2.0. betyder att man rider på tid genast. snabbaste rundan med minsta antal felpoäng vinner. :)

Jo det har jag förstått :)

Va kul att du ska va med där...
Har inte hittat några mer startlistor än de som ligger under den "finska kalendern" (där alla proppar står) men finns de inte på hemsidan nånstanns ? En del står ju på svenska men inte allt :( ;)

Min häst jag sålde är Certina som tävlar med Elina Blom. De ska va med i klass 2 och 7 ... Men men det kommer väl snart resultat om jag har tur :)

ahaa, joo jag känner henne :) certina är en riktigt super fin häst!
Har varit på samma tävlingar många gånger:)

Resultaten borde hittas på hemsidan efter att alla klasserna är färdiga för dagen.

Senast ändrad av en moderator:

Försvårande A:0 är som en accumulatorhoppning där hundren blir högre eftersom, men man räknar inte poäng.

Aha ! De va ju lite smart ! Vilken kul ide... Då förstår jag ju dessutom det "svåra" i de hela... Lätt att börja jättefort om det börjar på 100-110 och sen slutar på 120 ...En sån klass skulle jag vilja ha i sverige med !!! Då törs ju jag med hoppa högre...

Liknande trådar

Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 479
Senast: Ewelina02
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka