Annonssystemet

Whirlie

Trådstartare
Gunnars tråd om annonssystemete är stängd och jag lyckas inte hitta någon rellativt ny tråd om ämnet (de andra jag hittar är från början av december och det har kanske hänt en del sedan dess??).

Jag tycker att kategorin medryttare är jättesvår att få översikt över. För mig är det som är rellevant att det är en stor häst och att den står i Stockholmsområdet, resten kan jag läsa mig till i annonsen. Tidigare var det lätt att grupera, nu känns det som en hel vetenskap.

Och ja, jag har varit inne på avancerad hjälp. Jag har klickat i sökkstegori medryttarhäst och sedan ort. Jag har gjort lite olika alternativ sedan för att försöka få det rätt, men varje gång så får jag meddelandet "Den text du angav vid bild-verifieringen stämmer inte med det som stod i bilden, försök igen." Förstår ingenting.

Någon som vet hur man ska söka för att få alla medryttarhästar sorterade efter län helt enkelt? Är det något fel som behöver åtgärdas??

Tack på förhand!

Sv: Annonssystemet

Om du inte är inloggad när du skall söka måste du fylla i en bildverifiering för att kunna söka.
Enklast är att logga in så slipper du detta.

Väl inloggad bör du också se en snabbsökningsruta till höger där du kan välja några av de vanligaste valen vid sökning och sedan välja ok, för att få upp en lista. Ex.vis över alla hästar som söker medryttare i stockholmsområdet.

Just denna snabbsökruta förbättrade jag en del under natten till i dag.
Jag kommer fortsätta med fler förbättringar där det är lämpligt och möjligt. Tipsa gärna om sådant ni anser behöver förbättras.

En kort handledning skulle behöva skrivas, jag har dock inte hunnit med detta ännu.

Jag tycker fortfarande att det är lite svårt att hitta rätt. Visst sökningen går bra, men jag måste fortfarande ögna igenom annonsen för att hitta det som är relevant för mig.
Skulle vilja ha info i spaltform istället, då kan jag direkt söka efter ett sto i "rätt" ålder, utan att läsa igenom varje annons.
Sedan tycker jag inte åldersspannet är bra, skulle hellre ha exakt ålder på varje häst, har inte annonsören skrivit i sin text, så får man ju bara reda på att hästen är mellan 6-10 år,t ex.

Men jobba på, det blir bättre och bättre;)

De som är nålade just nu är sådana som haft turen att pricka en jämn siffra ;) Jag hade tänkt förklara detta, men det har inte blivit av tidigare.
De har fått det som ett litet "pris" av mig och som en möjlighet för mig att testa funktionen.
Jag kan tänka mig att om ett stort intresse finns så skulle jag kunna ta en ganska stor peng av annonsörer som vill att deras annonser ligger högst upp under kanske en månad.

Anlednigen till att priset bör vara högt är att för många nålade annonser inte är så bra om man vill se vilka nya som dyk upp. Det får inte bli för många under varje kategori.

Jag har dock inte ännu bestämt mig för om detta är en bra ide eller vad det i så fall skall kosta.

Vanliga annonser kommer till skillnad från en del andra annonssidor fortsätta att vara gratis.

Jag är en av dom som inte är inloggad för jämnan och vill kunna ha en större överblick utan att behöva söka. Lite mer info om häst/sak istället för dom uppgifter som står nu.
*rörigt förklarat*

jag menar att den infon som kommer upp i "bubblan" när man håller musen över,

Senast ändrad:

Jag saknar att det står vart inom området man sökt i som saken/hästen/tjänsten finns. T.ex. att det är i Haninge i Stockholm.
Det blir mycket lättare att gallra ut vilken annons man då vill kika på istället för att behöva gå in på alla och läsa sig till det. Just det var jättebra förut!

Tror det är lite det som ts är ute efter också.

Annars tycker jag annonssidan har blivigt bra efter "renoveringen"!

Jag skulle precis skriva detsamma!
Det är jobbigt att gå igenom alla annonser för länet när man söker t ex medryttare eller stallplats i en speciell del av det.

Jag har problem med sökfunktionen på annonssystemet och har haft det ett par dagar.
Jag får ett meddelande om att det gått för kort tid sedan senaste sökning (mindre än 15 sekunder) och att jag ska pröva om x antal sekunder. Det är bara det att jag inte gjort någon sökning innan.
Varje gång jag försöker på nytt så får jag olika sekunder att vänta även om jag väntar i mer än en minut!

Håller även med föregående om att det skulle vara mer överskådligt var i länet annonsen gäller.

Jag har problem med sökfunktionen på annonssystemet och har haft det ett par dagar.
Jag får ett meddelande om att det gått för kort tid sedan senaste sökning (mindre än 15 sekunder) och att jag ska pröva om x antal sekunder. Det är bara det att jag inte gjort någon sökning innan.
Varje gång jag försöker på nytt så får jag olika sekunder att vänta även om jag väntar i mer än en minut!

.

Har också samma problem :confused:

Liknande trådar

X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 110
Senast: cirkus
·
E
Hästmänniskan Jag har ett problem som under de senaste veckorna skapat mycket magont. Mycket text att ta sig igenom, tack ni som läser. Blev absolut...
2
Svar
23
· Visningar
4 221

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat