Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är den. Får jag lägga in? Det är en offentlig video.

Titta på vinklarna i de frambenen. Bland annat.
Den där är väldigt lik en hund som bor i närheten av mig. Den här i närheten är dock inte lika lågbent. Den släpar runt på husse och idag blockerade den utgången från rastgården för mig och hundarna (den ville titta när mina lekte, sedan ville jag gå vilket blev problematiskt då husse inte riktigt kunde få med sig sin hund). Skitstor verkligen, trots att den är lägre än mina hundar i mankhöjd. Bara så lång(!), och extremt kraftig kropp, och världens största huvud.

Jag fick för övrigt upp ett litet filmklipp på FB häromdagen. Någon bulluppfödare som tyckte "Jaha, ni klagar på att våra hundar inte kan röra sig/inte är atleter. Titta här! #huntingdog" och så ser man en paddlik varelse slafsa fram genom något träsk med näsan i backen och sedan springa ungefär tjugo meter. En riktig atlet!
Jag var tvungen att kolla var videon kom ifrån. Jisses! Jaga bäver? Hur då? Bävrarna lär ju hinna fly över halva jordklotet innan den där saken vaggat fram. Eller ska den hämta en skjuten bäver? När den knappt kan gå utan att bära på något? Jag fattar verkligen inte vad som var jakt i det där uttalandet och klippet. 😅

Jag var tvungen att kolla var videon kom ifrån. Jisses! Jaga bäver? Hur då? Bävrarna lär ju hinna fly över halva jordklotet innan den där saken vaggat fram. Eller ska den hämta en skjuten bäver? När den knappt kan gå utan att bära på något? Jag fattar verkligen inte vad som var jakt i det där uttalandet och klippet. 😅
Den ser överhuvudtaget inte särskilt intresserad ut av någonting. Mest lite glad när den kom upp på land igen.

Det är fantastiskt vad enkelt det är för uppfattningen om vad som är normalt och inte att förvrängas, tror jag.
Det måste ju vara en stor del av problemet. Titta sedan på rörelsen hos en husky, en jaktcocker, en BC eller en vinthund. Jag förstår att en bullras inte är lika smidig, men även en dogo argentino till exempel, eller en atletisk staffe är ju som en annan varelse.

Wendy... Ehh. Någon som hört talas om den "rasen"? Påstås vara framavlade för terapi och assistans. Ursprunget är bl a en annan hittepå-ras. Det kanske är det nya moder, när alla doodles och andra kreativa sammansättningar av olika rasnamn tar slut/slutar vara poppis? Dvs avla på lite blandraser och hitta på ett alldeles eget namn till den unika rasen du skapat? :love: :idea:

Wendy... Ehh. Någon som hört talas om den "rasen"? Påstås vara framavlade för terapi och assistans. Ursprunget är bl a en annan hittepå-ras. Det kanske är det nya moder, när alla doodles och andra kreativa sammansättningar av olika rasnamn tar slut/slutar vara poppis? Dvs avla på lite blandraser och hitta på ett alldeles eget namn till den unika rasen du skapat? :love: :idea:
Alltid spännande att googla, man lär sig så mycket 🤷‍♀️😜

Har funnits i hur många år som helst är bara raserna som varierat 😊
Tror till och med den diskuterades på vovve på 00 talet?

Gick av nyfikenhet med i en svensk omplaceringsgrupp. Vilket mörker...
En drös gatuhundsr som behöver omplaceras- med ett gäng mentala bekymmer. (Halva sidan bestod av Tack för insläpp...)
Plus önskas-annonser med mkt specifika krav.

Det var som att kliva in i en annan värld.

Gick av nyfikenhet med i en svensk omplaceringsgrupp. Vilket mörker...
En drös gatuhundsr som behöver omplaceras- med ett gäng mentala bekymmer. (Halva sidan bestod av Tack för insläpp...)
Plus önskas-annonser med mkt specifika krav.

Det var som att kliva in i en annan värld.

Facebook?
Sett hela valpkullar som är kvar av bullyraser även 🙈
Men som du säger, mycket mentala bekymmer..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 977
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Titt som tätt så läser man hur folk avråder från Blocket och kallar framförallt säljarna/uppfödarna där för oseriösa. Men varför...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
13 539
T
Övr. Hund Många har säkert läst min tråd om våran berner sennen som drabbades väldigt fort av lymfcancer. Troligtvis har hon inte så länge kvar i...
Svar
14
· Visningar
2 484
Senast: Johanna Rynman
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 398
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar