annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg en annons precis:

"Stort snält kallblod säljes om rätt hem finns till henne!
Har haft henne sedan hon var 8 månader hon är nu 8 år jag är noga med att hon får rätt hem. Bellan är en rejält stor häst men hon tror att hon är liten lite otrygg när hon inte är med vänner. Hon är en gänslig häst mycket uppmärksam förutom att hon är bakskygg är hon en lätt riden häst ej så pigg utan tuffar på i sin takt. Hon är en blandning mellan två raser Poitevin och en anna kalblods ras hon kommer från Frankrike. Har pass och är vaxinerad. Hon är till den som vill ta lugna och trevliga ute ritter och ha en god vän för livet hon är även ranglåg."

För övrigt den bredaste framdel jag någonsin sett på en häst :D.
JISSES en sån biffig häst!! Ser ut som en Belgian Blue eller nått :D

Såg en annons precis:

"Stort snält kallblod säljes om rätt hem finns till henne!
Har haft henne sedan hon var 8 månader hon är nu 8 år jag är noga med att hon får rätt hem. Bellan är en rejält stor häst men hon tror att hon är liten lite otrygg när hon inte är med vänner. Hon är en gänslig häst mycket uppmärksam förutom att hon är bakskygg är hon en lätt riden häst ej så pigg utan tuffar på i sin takt. Hon är en blandning mellan två raser Poitevin och en anna kalblods ras hon kommer från Frankrike. Har pass och är vaxinerad. Hon är till den som vill ta lugna och trevliga ute ritter och ha en god vän för livet hon är även ranglåg."

För övrigt den bredaste framdel jag någonsin sett på en häst :D.
Vilken häst!
Har aldrig sett något liknande förut...

Så många frågor.

Sadel?
Hur vig måste man vara för att rida hästen? Ett minimikrav torde ju vara att kunna gå ner i split :D
Hovslagare?
Hur RÖR sig denna häst? Alls...? O_o

Till sadel kan man säkert använda en riktigt mysig fåtölj som man först ställer uppe på ryggen. Sedan drar man ett långt spännband några varv. Och voila! Bara en påse ostbågar som fattas sen :d:D.
Hade varit väldigt intressant att få se en filmsnutt på hästen i rörelse!

"toppstammat hoppsto, var själv en av de bästa ponnyerna i sverige för ett par år sedan"
=
Säljes som avelssto, men så skriver man varken ut hästens stam eller namn? Why?

Jag som hoppryttare gillar smidig hästar, men det väldigt kraftiga stoet var ju jättesöt :love:

Hittade en annons på en tjej som söker en häst att låna:

"Hej jag är en tjej på 12 år som söker en C ponny att låna! jag har ridit i 8 år & jag älskar att tävla och Hoppa! därför söker jag en ponny som gör det också! den ska helst ha tävlat!
helst en lite äldre ponny runt 10-20 år då jag bara har haft ungponnysar som jag har utbildat! nu så vill jag börja tävla lite högre klasser!
den kommer stå i ett litet mysigt stall med 6 boxar inne & 4 ute! det finns en stor paddock & långa bra rid vägar i skogen! det finns både stor & små hagar! min kompis har 2 hästar som den kan gå med om det är så! det finns även ett ridhus 10 min bort! just nu har jag en ponny som åker hem denna veckan så det skulle varit bra om ni hör av er så snabbt som möjligt!:) på bilden är det jag och min foder ponny!"

Egentligen är väl det en ok annons, men hon påminner så mycket om en i stallet jag rider i.
"då jag bara har haft ungponnysar som jag har utbildat" :P och väldigt många utropstecken där va ... x)

En annons som återkommit säkert 5 ggr den senaste månaden, en superlovande jättefin unghäst med utstrålning. Ägaren verkar tycka om att använda citattecken; "Problemhäst", "fult" ben, "sadeltvångsbeteende" och "unghäst". Den är dessutom inriden med problem följt av diverse bakslag, etc etc. Kanske ska ta en funderare på prislappen på den pållen....speciellt eftersom den måste bort innan oktober.

Ägaren är iallafall ärlig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka