Annons skola

Sv: Annons skola

Om man ska bedöma annonser överlag och inte bara hästannonser, utan även tex hästutrustning, så är det högst önskvärt att man skriver ut om man nås på mejl eller inte. Kollar man inte mejlen varje eller ens varannan dag är det väldigt bra att skriva det!
Är man van med att nås dagligen på mejlen och nå andra ofta via mejl är det lite irriterande att inte få tag på säljare som skriver ut mejladress men sen inte kollar den... :(

Akustik skrev:
Men jag personligen tycker att man ska bilda sig en annan uppfattning om hästens kvalitér innan man stryker den helt. Det är möjligt att det lönar sig att lägga ut den där extra hundratusingen för att få drömhästen.

Du får faktiskt ursäkta, men jag tror att de flesta på Buke inte har 100.000 att spela med när drömhästen dyker upp...De flesta har nog inte den ekonomin. (Iaf inte de som inte har föräldrar som sponsrar med allt)

Letar efter häst nr 2, skrev i annonsen att jag letar efter en hingst eller ett sto med tanke på avel senare i framtiden. Blir irriterad när folk sedan kontaktar mig för att sälja en vallack till mig. Men tillbaka till det andra: Håller med MELLON - bild på hela hästen tack!! Stam, ålder, ev tävlings resultat, röntgad eller inte, pass, allt av papper som hästen har ska stå med, mkh, skader eller har alltid varit frisk, referancer till ev veterinär, humöret - lätt att handtera eller svår - nybörjar häst eller inte osv. Läste en annons på bukefalos också, hästen kostar 2 MILJONER!!!! Stod nästan ingen info mer än priset + att ska man sälja en häst till 2 Mill så borde man ha råd att köpa sig en digital kamera så att man kan sätta ut en bild på den dyrbara hästen + skriva några fler rader med viktig info. (Detta är min meningen om den saken) /Nat

mmh... det är möjligt att inte ALLA har den ekonomin, men jag är säker på att jag inte är den enda!
Dessutom så är jag bara 15år, och det skulle bli svårt om jag inte vart sponsrad av mina underbara päron :love: .

men som sagt.. jag utgår inte från vad alla andra här på buke har för förutsättningar, utan utgår ifrån mina egna..

Var hästen finns kan ju också vara viktigt! En annons i lokaltidningen ger väl en viss geografisk begränsning, men bara mobilnr/mailadress i en annons på internet eller i en rikstäckande tidning skulle avskräcka mig.

Gäller det en häst på ca 15 år och uppåt skulle nog ett försäkringsbelopp i nivå med eller högre än priset kunna vara säljande info jag skulle ta med.

Apropå formuleringar så heter det inte annons skola eller annons sidor man skriver inte isär dessa ord..... :devil:

Jag vill veta:
ras
ålder
stam (och inte bara läsa "bra stam")
mankhöjd (vilket många tydligen verkar glömma att skriva, men jag är rätt lång (174-175 cm) så för mig spelar det stor roll om hästen är 155 cm eller 170 cm, känns inte sådär jättekul att ringa för att fråga efter mankhöjden)
utbildning och prestationer
Samt pris!

Sen vill jag gärna se en bild också.

(hmmm...har säkert glömt något :crazy: )

Senast ändrad:

för att jag ska kolla på en annons så ska det vara en vettig bild. Ridbild eller uppställd från sidan så man ser hur den ser ut!!

jag vill ha med...
ålder
kön
stamtavla (pappa o morfar, om morsan hetter pluttelina ger mig ingenting...)
mankhöjd
utbildning/användingsområde (hopp 130, grundriden osv)
pris

En annons på min h'äst hade lytt år hållet
Varmblodstravare född -96. E: Vip Tilly - Elesnar - Speedy Spin. Val, 163 cm i mkh. Endast riden, inriktning åt klassisk dressyr. God hoppteknik, inga olater, lätt att lasta, sko klippa, end rutinerad ryttare. (Pga känslig häst). Pris. xx.000 kr
nåt åt det hållet...

roslagen skrev:
Apropå formuleringar så heter det inte annons skola eller annons sidor man skriver inte isär dessa ord..... :devil:

Tack för påpekan, har tillfört min dyslektiska anteckningsbok informationen :p

Hej!!

Detta vill jag veta!!

-NAMN
-RAS
-ÅLDER
-STAM
-MANKHÖJD (oavsett ponny/häst)
-UTBILDNING/TÄVLING
-PRIS

Gärna bild på hästen, dessa annonser kollar jag först! Finns ingen bild på hästen i annonsen så vill jag gärna veta färg och om hästen är av en grövre eller smäckrare modell. Annars är det också trevligt om man tar med något om ridbarheten, är den lättriden, het, lat, trafiksäker osv. Detta är inte nödvändigt i en annons men det är heller inget onödigt "dravel"!!!
Som någon tidigare skrev är det också av största vikt att tala om var någonstans i landet hästen finns om man bara sätter ut ett mobilnummer i annonsen!!!

Ponnykategori eller mankhöjd, ålder, ras, utbildninggrad, temperament, ev betydande sjukdom (alltså Kissing Spines, lösa benbitar, t-märkt osv. Jag var med om en gång en tjej som annonserade om en tävlingshäst som hade startat MSV B hade 9:or på gångarterna och var helt perfekt. Och efter en halvtimmes telefonsamtal sa hon: "Ja just, hon är t-märkt." Varför i ******* sätter man ut i annonsen att det är tävlingshäst?! Dessutom kostade hästen 80 000. Jag tvivlar starkt på att hon får dom pengarna.....) , pris (jag stör mig sönder på folk som inte sätter ut pris, och så visar det sig vara en häst för 150 000 fast annonsen insinuerar att den är värd 60 000.) Och resten tycker jag man får säga när folk ringer.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 093
Senast: Lavinia
·
Gnägg Jag är ridskoleryttare (vuxen) och skulle vilja försöka mig på att bli medryttare, men tycker det är väldigt svårt att hitta en häst...
Svar
4
· Visningar
1 001
Senast: mamman
·
Bukefalos Jag inser att det finns en viss logik i att vilja ha annonser på annonssidorna, men passar alla annonser bäst där? Vad är egentligen en...
Svar
10
· Visningar
2 875
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama