H
hermitage
har en russ på 17 år som aldrig haft fång och ätit samma mängd mat hela livet och på sommaren går hon på kraftigt bete men aldrig fått fång eller visat tecken.hon är även vetrinär kollad varje sommar för hon tävlar i trav..jag märkte i måndes i hagen att hon skakade och haltade på bakbenet och gick stelt med bakbenen. kollade igenom henne, ingen feber, matglad. pigg fin i pälsen och ingen diarre, men märkte att hon hade ont i korset där hon haft låsning ringde kotknackarn och hon trodde låsningen kan kommit tillbaka. ringde vetrinären idag för jag ville kolla innan kotknackarn skulle komma. vetrinären sa som precis börjat på kliniken sa att hon hade fång. russet hade ljummna hovar och puls i kotan. hon sa att hon trodde det var fång för varma hovar och puls. men hon visar inga andra tecken. hon ömmar inte i nån hov och man får lyfta alla benen. hon har inte ont frambenen heller. så nu får hon medecin för fång men jag tror inte hon har fång och en som jag känner har 2 fånghästar själv och tror inte heller att russet har fång. kan det vara nått annat??