Anmälan fölbes/stambok

Joyride

Trådstartare
Jag skall visa mitt föl på fölbesiktning och även stamboksföra modern. Vad jag förstått så skall två anmälningsblanketter skickas in?? En för fölet och en på stoet, har jag rätt?

Och även en Meritförtäckning över vad stoet "gjort" Men då mitt sto ej är visad på 3-årstest, kvalitets bed eller breeders, så skall ju inget fyllas i där MEN hon har ju tävlat,(dressyr/hopp och Ft)dock inge höjder ennu, skall det skrivas dit???? (och bifoga bilaga på resultaten)

Tack för svar

Sv: Anmälan fölbes/stambok

Jag kommer inte ihåg om man anmälde sto och föl på samma blankett eller om det var två olika. Det ger sig när du beställer blanketter!
Tävlingsmeriter i t ex lätt klass räknas bara om det är placering i LA annars behöver de ej fyllas i.

Sv: Anmälan fölbes/stambok

Om Du tittar på asvh:s hemsida och kanske även på den lokala avelsföreningens hemsida kan man ladda ner anmälningsblanketter...och precis som Du säger skall det vara två olika för föl respektive sto för stambokföring.
Det är dessutom inte samma blankett eftersom det är olika uppgifter som behövs för de olika bedömningarna.
Som Fredag upplyst om behöver Du inte ange tävlingsmeriter som inte är sådana att de redan från början kan ge Ditt sto underlag för AB-premiering. Vilka meriter det är kan Du utläsa av storeglementet som Du också hittar på ASVH:s sida.
Lycka till med Dina visningar...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka