Vet ett ställe där ett gäng hästar går på lösdrift och har gjort det i många år. Problemet är att dom inte har någon ligghall. Det finns ett vindskydd som inte är tillräckligt stort, det kanske får plats högst 2 hästar i det. Det är heller inte tillräckligt med strö för att hästarna kan lägga sig. Sen är hela hagen en enda lerpöl vilket kanske dom flesta hagarna är just nu men jag tycker iaf att man kanske borde göra något för att tex dränera/grusa upp en plätt så hästarna kunde stå någelunda torrt någon gång under dygnet iaf.
Jag är i valet och kvalet om jag ska anmäla eller inte. Det är en bekant och skulle det komma fram att jag är den som anmält blir det nog ett jävla liv... Samtidigt har jag tänkt mycket på dessa hästar nu under hösten när det bara har regnat och regnat och jag vet att dom inte kan söka skydd eller ligga torrt.
Så vad tycker ni? Ska jag anmäla eller bara skita i det? Övrigt är det ingen större fara med hästarna dom får mat och vatten som dom ska.
Jag är i valet och kvalet om jag ska anmäla eller inte. Det är en bekant och skulle det komma fram att jag är den som anmält blir det nog ett jävla liv... Samtidigt har jag tänkt mycket på dessa hästar nu under hösten när det bara har regnat och regnat och jag vet att dom inte kan söka skydd eller ligga torrt.
Så vad tycker ni? Ska jag anmäla eller bara skita i det? Övrigt är det ingen större fara med hästarna dom får mat och vatten som dom ska.