anlägga rasthage

liden

Trådstartare
jag har en liten gård och har funderat på och grusa upp min vinterhage. När det är väldigt regnigt blir det lerbad. Kan man bara lägga på grus eller måste det till en massa för arbeten? Hur gör man, vilket grus skall man använda?

Sv: anlägga rasthage

Vi hyvlade bara av matjorden och la sedan på en självdränerande grus, dock så lutar vår mark lite lite så de rinner av rätt bra av sig själv, har fungerat kanon hos oss iaf, inga gjyttjebad för hästarna numera! Se bara till så att ni fyller upp med grus så ni kommer ovanför marknivån så grusen kan dränera sig, annars samlas det i hagen ändå juh...

Liknande trådar

Hemmet Jag har en gräsplätt (3x5 meter ca) utanför huset som används som parkeringsplats. Gräsmattan är nu helt sönderkörd. Min första tanke...
2
Svar
21
· Visningar
868
Senast: Tantan
·
Trädgård & Växter Håller på att anlägger någon slags golv där jag vill ha min uteplats, det kommer bli "jag tager vad jag haver och hittar"- varianten...
Svar
4
· Visningar
418
Senast: Sonic76
·
Hästvård Behöver tips om någon varit i liknande situation. Har en häst med väldigt fina hovar, dock sulöm. Tidigare ägare hade red mest på...
Svar
14
· Visningar
1 315
Senast: jemeni
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
1 011
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama