Anlägga enklare form av paddock!

nexxa

Trådstartare
Skulle behöva tips från er ang anlägga en enklare form av paddock att bruka fåtalet ggr/vecka i brist på ljus (dvs ute efter belysningen för sena kvällar)
Marken är rel fast dvs inte sådär jätteblöt eller "lös".
Skall vara liten och somsagt bara brukar mycket enkelt för skritturer när man inte hunnit ut innan mörkret faller på, lättare longering osv.

Vad skulle ni lägga för underlag? Hur mycket behövs till ca 20x40?
Vad bör man tänka på?

Sv: Anlägga enklare form av paddock!

Hej, jag vet att för några år sedan fanns det en sida under ridsport.se som steg för steg visade hur man gjorde riktiga ridbanor. Då fanns det även en "budgetvariant" där man kunde lägga 0/8 grus direkt på en gräsvall, om man bara red lite lagom och inte när det var för blött.

Hur mkt som går åt, tror jag att ett grusbolag bättre kan tala om för dig. Jag kom inte ihåg hur djupt man skulle lägga. Men om du kontaktar ett grusbolag och säger att du skulle vilja göra en enklare ridbana 20*40, så kan de säkert hjälpa dig att räkna ut det.

Mvh

IngelaH

Har du provat att söka här på forumet. Jag vet att det finns flera trådar om detta här under hästverksamhet.

Sv: Anlägga enklare form av paddock!

Hej IngelaH och tack för ditt svar! Jag minns sidan med anläggning ridbana och sparade den tills min dator kraschade :(

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag vill anlägga en enklare paddock men lite osäker... Just nu så har vi en enklare paddock som fungerat kanon till dressyr och...
Svar
1
· Visningar
1 395
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama