Anky bland 2000-talets största idrottare

Sv: Anky bland 2000-talets största idrottare

Tydligen, tragiskt nog...

Snart är det nog lagligt med barrering och kofösare också... vänta bara...

Mycket synd, förtjänar det inte alls just nu..

KL

Fasen vilken tråkig attityd här. Det är otroligt att en ryttare öht kommer med på en sådan lista, och jag personligen tycker att det är självklart att Anky ska finnas med. Det Anky och Salinero (och Bonfire innan dess) har presterat är outstanding och värt att lyftas fram! Trist att folk aldrig kan unna någon något, Anky's hästar verkar må betydligt bättre än de flesta andras..

Tog väll i lite kanske. Visst har hon presterat väl på tävlingsbsbanorna, hon har sannerligen haft fantastiska hästar. Men det här med rollkur är lite läskigt, jag kan inte stödja det alls. Det är ju inte så att det bara hänt en gång att Anky setts rida på det viset. Att hästen går och praktiskt taget biter sig själv i bogen, nej.. Det är inte dressyr för mig, det ska man inte hamna på någon rankinglista för. No cred.

Men jag vet ju inte allt om henne, tvärtom. Så jag ska väll inte yttra mig så mycket mer om det. Men då rollkur används blir jag lite misstänksam.. :S

KL

Fasen vilken tråkig attityd här. Det är otroligt att en ryttare öht kommer med på en sådan lista, och jag personligen tycker att det är självklart att Anky ska finnas med. Det Anky och Salinero (och Bonfire innan dess) har presterat är outstanding och värt att lyftas fram! Trist att folk aldrig kan unna någon något, Anky's hästar verkar må betydligt bättre än de flesta andras..

Är du insatt i vad Rollkur verkligen gör mot hästarna?

Har du läst alla trådarna här på buke?

Hur kan det avra ok att någon som vinner framgång genom psykisk nedbrytning ska hyllas?
Jag tycker det är lika hemskt, om inte värre, än barrering och kofösning. Skulle du hylla en hoppryttare som helt öppet tränade sina hästar med barrering?
Rollkur är dressyrens barrering.

Är du insatt i vad Rollkur verkligen gör mot hästarna?
Har du läst alla trådarna här på buke?
Hur kan det avra ok att någon som vinner framgång genom psykisk nedbrytning ska hyllas?
Jag tycker det är lika hemskt, om inte värre, än barrering och kofösning. Skulle du hylla en hoppryttare som helt öppet tränade sina hästar med barrering?
Rollkur är dressyrens barrering.

Kan du inte skilja på diskussionen om rollkur och Anky som idrottskvinna? Har jag missat något eller är det inte så att de internationella domarna hyllar holländskans uppvisningar på dressyrbanorna världen över? Människan har ju trots allt sopat banan med konkurrenterna mer än en gång. Kan man inte hylla det?

;) Krocket

Då vänder jag på det, för skulle du hylla Anki om hon rollade i det fördolda ist??, det är ju vad många hoppryttare faktiskt gör, både rollar dolt o barrerar.

Och jag undrar, på vilket sätt och hur visar det sig den psykiska nedbrytningen på de hästar som rollas om man jämför med de som går samma klasser men som inte rollas?

Kan du inte skilja på diskussionen om rollkur och Anky som idrottskvinna? Har jag missat något eller är det inte så att de internationella domarna hyllar holländskans uppvisningar på dressyrbanorna världen över? Människan har ju trots allt sopat banan med konkurrenterna mer än en gång. Kan man inte hylla det?

;) Krocket

Hennes framgångar kommer på hästar som hon rider RK på.
Skulle du hylla en hoppryttare som barrerade sin/a häst/ar och som vann?

Eller en ryttare som dopat och får detta pris? :confused:

Det är fusk, det är ojust och det är inte rätt.

Så nej, jag hyllar inte henne, hon är inte värd sitt pris.

Och att hon använder sig av RK öppet gör inte att det blir rätt eller ok.
Ärligt kanske, men inte rätt.

:)

Läs alla trådar om RK här på buke så ser du de svar som jag och många andra skrivit.

Hennes framgångar kommer på hästar som hon rider RK på.
Skulle du hylla en hoppryttare som barrerade sin/a häst/ar och som vann?

:)

Är det bråk o väsen över någon hoppryttare som rollar?, eller diskussioner om att hästarna därför bryts ner psykiskt om man jämför med andraorollade på samma nivå?

Jag rtor du får skriva om den där sista posten, jag förstod inte vad du skrev?

Läs alla trådar om RK här på buke så ser du de svar som jag och många andra skrivit.

Nu är nog inte du sanningen, såvitt jag vet.
Jag undrar fortfarande hur de bryts ner psykiskt i förhållande till dressyrhästar på samma nivå, men då utan rollkur?

Jag tycker Ankis hästar verkar hålla väl så många år i GP som många andra hästar- eller kanske tom bättre.

Om de internationella reglerna hade tillåtit barrering så hade säkert mitt svar på din fråga varit "ja". Och om doping varit tillåtet hade säkert svaret varit detsamma. Detta eftersom det då säkerligen hade varit allmänt vedertagna metoder och även jag hade sållat mig till den skara som ansåg det som "vardagsmat". Nu är ju varken barrering eller doping tillåtet medans rollkur mig veterligen inte förbjudits.

Och om det nu tvungets ska diskuteras rollkur även här har jag med egna ögon sett Anky träna, rida fram, tävla och hålla clinics. Och det jag sett har inte varit extremt i förhållande till varken många andra dressyrryttare eller vad du får på vilken medelmåttig framhoppning som helst.

Den psykiska nedbrytningen av hästarna måste ligga på en genialisk nivå eftersom dessa knäckta stackare trots allt presterar på topp.

Oavsett vad man tycker om rollkur (nej, jag är inte en förespråkare av metoden) tycker jag att man kan vara sportslig nog att hylla en stor idrottskvinna för hennes prestationer till häst.

;) Krocket

Ehm... Va...???

Nu har du verkligen flummat bort mig här...

Jag pratade aldrig om någon hoppryttare som rider RK???

Det spelar ingen roll Vem det är som rider RK, oavsett vem så är det fel.

Jag orkar helt enkelt inte förklara om RK, kan du inte söka bland alla trådarna istället?
Där finns så mycket mer info än jag orkar skriva här.

Jag vet mkt väl vad rollkur är, men du skrev att det bröt ner hästarna psykiskt, jag undrar, hur vet du, och hur ser man skillnaden på en psykiskt nedbruten rollkurshäst och en annan häst på samma nivå som inte rollkuras?

Du behöver inte förklara resten, bara den biten som du påstod.

Om du tar dig orken att söka på buke så får du svaret på den frågan. :) Där har även jag skrivit, samt Rolle och fler.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Legendaren Bonfire har dött. Tillsammans med sin holländska ryttare Anky van Grunsven har valacken bland annat tagit ett OS-guld och...
Svar
1
· Visningar
1 325
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Emelie Brolin styrde lastbilen till Danmark i helgen som gick, för att göra Grand Prix-debut. Och det var en nöjd ryttare som nu är på...
Svar
0
· Visningar
625
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Hollands dressyrdrottning Anky van Grunsven är den enda kvinnan på det holländska magasinet Dutch sports årslista för 2011...
Svar
0
· Visningar
622
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Obs. Känsliga läsare varnas – detta inlägg kommer att handla om mens. Läs ej om du tycker att det är äckligt. Och om du ändå läser...
Svar
0
· Visningar
538
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama