ångkokt korn eller vete?

S

sassi

Jag har provat Nordics sp+ i klump till mina hundar, två schäfertikar. Enligt innehållsdeklarationen innehåller det ångkokt korn men jag är nästan säker på att det var vetekärnor i den omgången jag köpte! Jag vet hur nytröskade vetekärnor ser ut, och hur nytröskade kornkärnor ser ut men hur ser ångkokt korn ut?:confused:
När hundarna hade ätit sin mat hade dom sorterat bort en del som för mej såg ut som vete så jag litar inte riktigt på Nordic när dom skriver satt det var ångkokt korn som hundarna sorterade bort. Någon som kan beskriva utseendet på ångkokt korn?
Mvh Kerstin

Sv: ångkokt korn eller vete?

Att medvetet skriva in fel i innehållsförteckningar är vad jag vet straffbart så jag tror inte att ett så pass stort företag som Nordic "lurar" sina kunder. Ring kundtjänst och fråga hur det ska se ut?

Jag kan tänka mig att dom ser väldigt lika ut som ångkokta, det skiljer ju inte så mycket på dom när de är obehandlade.
Mina hundar äter Nordic special +, och jag vill nog säga att det är korn, kan tänka mig att vete blir lite bulligare ;) om du förstår hur jag menar

Min äter också Sp+ och där är det iaf korn, inget vete. Vete är tjockare än korn och de korn som är i hennes mat är rätt långsmala. Tvivlar på att de medvetet skriver ut fel i innehållsförteckningen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Tillbaka