Sonic76

Trådstartare
Varenda jäkla dag har jag ångest
Läkaren vet inte om hjärtklappningen beror på mina mysko sköldkörtelvärden eller nåt annat.
Orkar inte ringa vc hela tiden heller.
Har ingen semester i sommar och som det ser ut nu är jag arbetslös 1 augusti.
Ska upp på heltid om en vecka och jag som sover tre-fyra timmar efter jobbet som det är nu undrar hur det kommer bli då.
Sjukt system som pressar en tills man ramlar ihop.
Har en kollega jag umgås med sporadiskt annars sitter jag med katten och marsvinen.
Att ta sig nånstans kräver enorma mängder energi som jag inte har.
Ska resten av livet vara så här vettefan vad jag ska här att göra

Ja, det är ett sjukt system. Det är helt jävla rubbat att det dessutom inte ändras radikalt.

Jag tycker inte det låter rimligt på en enda fläck att du ska upp på heltid om en vecka. Kanske är det inte rimligt på ett flertal år.

Har du fått någon lugnande medicin?

Ja, det är ett sjukt system. Det är helt jävla rubbat att det dessutom inte ändras radikalt.

Jag tycker inte det låter rimligt på en enda fläck att du ska upp på heltid om en vecka. Kanske är det inte rimligt på ett flertal år.

Har du fått någon lugnande medicin?
Har ju haft lergigan men vet inte om den funkar med övrig medicin
Theralen gjorde inte det
Annars bara två olika antidepressiva och circadin för sömnen

Läkaren vet inte om hjärtklappningen beror på mina mysko sköldkörtelvärden eller nåt annat.
Ska upp på heltid om en vecka och jag som sover tre-fyra timmar efter jobbet som det är nu undrar hur det kommer bli då.
Har en kollega jag umgås med sporadiskt annars sitter jag med katten och marsvinen.

Det går ju inte. Har du ingen stadig läkarkontakt?

Träffar kurator lite sporadiskt men det känns inte som vi kommer nån vart än.
Jag sover fyra timmar när jag kommer från jobbet för att jag har huvudvärk och är så slut att jag inte klarar att vara vaken.
Ändå sover jag bra på natten, dvs 3-5 timmar i sträck vilket är bra för att vara mig

Det där låter precis som min vardag minus arbetet då jag sedan augusti förra året är sjukskriven 100% då jag till slut inte orkade mer efter en väldigt tuff period i mitt liv. Nu vill FK ha ett nytt samordnarmöte i slutet på sommaren och jag räknar kallt med att de inte kommer vilja förlänga min sjukpenning med tanke på deras regler och bestämmelser, de kommer förmodligen inte anse att psykisk ohälsa är ett tillräckligt starkt skäl till att vara sjukskriven på heltid. Det finns inte en chans att jag klarar av att jobba ens 25% i dagsläget när jag inte ens orkar sköta om mig själv eller hemmet och ärligt talat orkar jag inte ens oroa mig över hur det kommer bli om det inte blir förlängt, det får lösa sig på något annat sätt då. Som man brukar säga, man ska vara frisk för att orka vara sjuk och det stämmer tyvärr väldigt bra då alla möten och samtal hit och dit tar så otroligt på de krafter man har och det handlar inte om att man är "lat" som många kan tro. Det går bara inte att kämpa emot den där förlamande tröttheten som kan slå till närsomhelst.

Hjärtklappningen, har du den hela tiden eller är det i samband med ångestattackerna ? Låga järnvärden kan ge hjärtklappning med men du kanske har fått dina värden kollade ?

Ångest är hemskt. Jag är själv inne i en plågsam period med ångest större delen av dagen, sedan 1,5 månad. Man fattar inte hur man ska klara en dag till med känslan. Jag fick nu för första gången testa betablockerare för att dämpa kroppssymtomen (sänker pulsen och blodtrycket). Jag har lite hjälp av det i alla fall när inte kroppen blir så stressad av ångestkänslan. Det kanske du också kan få testa?! (har antidepresivt annars och nu minimalt med oxascand som de egentligen inte vill skriva ut)

Det där låter precis som min vardag minus arbetet då jag sedan augusti förra året är sjukskriven 100% då jag till slut inte orkade mer efter en väldigt tuff period i mitt liv. Nu vill FK ha ett nytt samordnarmöte i slutet på sommaren och jag räknar kallt med att de inte kommer vilja förlänga min sjukpenning med tanke på deras regler och bestämmelser, de kommer förmodligen inte anse att psykisk ohälsa är ett tillräckligt starkt skäl till att vara sjukskriven på heltid. Det finns inte en chans att jag klarar av att jobba ens 25% i dagsläget när jag inte ens orkar sköta om mig själv eller hemmet och ärligt talat orkar jag inte ens oroa mig över hur det kommer bli om det inte blir förlängt, det får lösa sig på något annat sätt då. Som man brukar säga, man ska vara frisk för att orka vara sjuk och det stämmer tyvärr väldigt bra då alla möten och samtal hit och dit tar så otroligt på de krafter man har och det handlar inte om att man är "lat" som många kan tro. Det går bara inte att kämpa emot den där förlamande tröttheten som kan slå till närsomhelst.

Hjärtklappningen, har du den hela tiden eller är det i samband med ångestattackerna ? Låga järnvärden kan ge hjärtklappning med men du kanske har fått dina värden kollade ?
Inte kollat några järnvärden.
Har hjärtklappning nästan konstant

Jag var helt 100 på att jag gått in i väggen. Konstant hjärtklappning, så fruktansvärt astrött, ångest, dålig sömn. Kunde inte tänka. Någorlunda ok ett par timmar på fm, sen hjärndimma. Öronsus. Som tryck i huvudet.

Fick tips att åtminstone ge kroppen en boost med vitaminer och mineraler så att läkningen, även om den tar år, kan börja. Öste i mig järntabletter för jag... vet inte... jag bara gjorde det. Fel. Så klart. Desperat. Så ska man inte göra. Men jag gjorde det. Det gick en vecka och det började bli sakta bättre. Nu, två - tre veckor senare, är jag som en annan människa. Hjärtklappningarna är borta. Jag sover hela nätterna för första gången på ett år. Trycket över bröstet och i huvudet är borta. Ingen hjärndimma. Lite andfådd fortfarande och vissa dar är jag lite trött men inte förlamad.

Kolla ditt järn!

Jag hade ångestsymtom som visade sig vara b12 brist. Mår mycket bättre nu när jag får tabletter mot det.

Hoppas allt löser sig för dig :heart

Kolla upp järnet, jag har haft lågt järnvärde med tidigare och några av dom klassiska symptomen är andfåddhet, hjärtklappning, trötthet bland annat. Om du nu kanske har lågt järnvärde och får behandling mot det sen så kanske hjärtklappningen blir lite bättre åtminstone. Lycka till!

Ska få ta lite prover via regionhälsan
Har lämnat alkohol och droger idag
Ssk nämnde GAD där och det är det jag tror med.
Chefen vill inte ha mig på heltid nästa vecka så har ringt vc
Läkaren jobbar på måndag så ska ringa då

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 745
Senast: fejko
·
Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara...
2
Svar
28
· Visningar
4 649
Senast: Trissa
·
Relationer Borde kanske använda mitt anonyma nick men orkar inte byta :D Ni som vet vem jag är IRL behöver kanske inte ringa aftonbladet och tipsa...
Svar
11
· Visningar
3 234

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka