Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken köpare skulle gå med på det ...................
Kan man lägga in i ett kontrakt att säljaren har rätt att köpa tillbaka hästen för samma köpesumma, om vederbörande ändrar sig inom ett halvår och vill ta tillbaka hästen?
Kan man lägga in i ett kontrakt att säljaren har rätt att köpa tillbaka hästen för samma köpesumma, om vederbörande ändrar sig inom ett halvår och vill ta tillbaka hästen?
Allmänt svar.
Det är jag som är köparen. Alternativen är att vara medryttare och i princip ha fri tillgång till hästen men inte ha fria tyglar. Eller att ta hästen på foder (men jag har redan tagit banklån för att köpa hästen eftersom jag trodde att vi hade en deal). Jag vet inte vad som är bäst. Säljaren har väl inte direkt ångrat sig, men hon är väldigt osäker på hur hon kommer känna i framtiden. Jag vill inte pressa henne. För mig skulle det kännas bättre att ha hästen som helt min egen, jämfört med att vara fodervärd, förutom pengarna jag redan lånat för ändamålet.
Ja, det är det jag funderar på... Jag tror att det skulle kännas bättre.ställ dig själv följande fråga: Tror du att det kommer kännas bättre för dig om 6 månader då du HAFT hästen som din egen, om ägaren då tar tillbaks den?
där har du nog svaret på frågan.
Det är inte säljaren som bett om det, det är jag som spånar på alternativ till medrytteri och fodervärdsavtal.ALDRIG säger jag. Tycker det är sjukt fräckt av säljaren att ens be om en sån sak.