Ångdammsugare/rengörare

AgentCarter

Trådstartare
Efter ha tröttnat på att handskrubba badrummet som ändå aldrig blir ren(vi har problem med att det alltid läcker vatten någonstans och att det gör badrummet allmänt sunkigt) så har jag börjat fundera på om dessa ångdammsugare verkligen fungerar? Om de fungerar som de säger på tv-shop skulle jag kunna tänka mig en.

Men jag behöver inte heller en hel dammsugare bara för ett rum, finns det några mindre varianter? Behöver ta runt toaletten, avloppen och andra ställen som bara blir rena efter någon timmes skrubb så man vill aldrig göra det= det blir inte gjort.

Vårt badrum är inte gjort för att vara snyggt, utan för att fungera så skulle vara glad om det i alla fall kunde vara rent då det inte går att dölja något med snygg inredning.

Blä, jag vill ha en riktigt tvättstuga och nytt hus:cool:
Undra om sambon tycker det är en lagom julklapp ett nytt hus?

Sv: Ångdammsugare/rengörare

Vad är det som är det stora problemet?
Är det avlagringar som kommer fram? Som är svåra att få bort med vanligt rengöringsmedel?
Jag använder nästan bara klorinmousse i kök och badrum numera, det funkar skitbra, låt verka en stund och torka bort :)
Är det riktigt svåra avlagringar brukar jag antingen använda citronsyra + vatten eller maskindiskmedel + kokande vatten för det löser allt :D
Jag har iaf inte varit med om ngt det inte funkar på :)

Betydligt billigare än att köpa en ångrengörare.
Vi har en ångrengörare som visserligen fungerar jättebra och är enkel att använda men kokande vatten och maskindiskmedel är ännu enklare ;)

Jag tycker om ånga som miljövänligt alternativ. Försöker använda så lite kemikalier som möjligt, särskilt klorin och de starkare grejorna.

Har en liten ångare (typ TV-shop) som funkar bra, om än inte så fantastisk som reklamen vill göra gällande. Har också en större proffsmaskin för större saker.

Den lilla släpper bara ut ånga, vilket ger vatten. Proffsmaskinen ångar OCH suger upp det i samma svep.

Nej, inte bara avlagringar utan annan äckelsmuts som är svår som fanken att få bort. Är många skrymslen också som är svåra att komma åt för hand och där varken mopp eller skurborsten kommer åt.
Som sagt, badrummet är blä och åter blä:p

Har en ångtvätt från J**a - helt suverän; bra till allt. Rek varmt. :)

Den röda. Tvättar mattor, putsar fönster, tvättar soffan, torkar golven, badrummet, paneler... you name it. Suverän. :p

Liknande trådar

Relationer Tillfälligt nick eftersom jag inte vill utelämna den person jag funderar över, hoppas ni förstår! Jag kommer från ett ganska långt...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 198
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 836
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar