angående stofamilj 8

Miaa

Trådstartare
Ser att folk undrar över olika stofamiljer och undrar därför över mitt sto som tillhör Stofamilj 8 .
Finns det någon som vet något ,allrahlest eftersom jag vill avla på henne .

Please;) Görel eller den som vet ;)

Miaa

Sv: angående stofamilj 8

Ser att folk undrar över olika stofamiljer och undrar därför över mitt sto som tillhör Stofamilj 8 .
Finns det någon som vet något ,allrahlest eftersom jag vill avla på henne .

Please;) Görel eller den som vet ;)

Miaa

Glömde Stoet Heter Dinah e De Niro u Cordelia (8) -Master (behövs det mer uppgifter ?

Stofamil 8 heter Castella-familjen efter Castella 57 RÄ II född 1895 e Lothar - Honig - Almarik - Hanstein - Gärtner, importerad från Ostpreussen som föl.

Din hästs mormorsmormorsmormor;) var mamma till hingsten Infant 361. Infant lämnade Higgins som gick i svår internationell dressyr. Hingsten Leopard 590 stammar från en annan gren av familjen. Han exporterades till USA och jag har för mig att han tävlades i dressyr där.

Även om stofamiljen inte varit så framstående i tävlingssammanhang så har ju ditt sto en härlig prestationsstam med idel svårklasshingstar och elithingstar i många led:d Det är egentligen bara Ouvertyr som inte var lika framstående som de övriga;)

Angående Leopard så kan jag tillägga att hans avkommor överlag är elganta, smidiga och rör sig trevligt. Har själv haft förmånen att rida en del av dom "förr" och jag uppskattade verkligen deras ridbarhet!.. Stämmer att han själv tävlades i dressyr, har dock ingen uppgift på vilken nivå.

I en gammal hingstkatalog står att han tävlades i lätt hoppning, men det var ju innan exporten. Har du koll på hur högt upp i dressyrklasserna han kom?

Kan tillägga till trådskaparen att jag vet en häst ur familjen född 1972 som åtminstone levde för några månader sen!

Tack Görel ;)

Född 72 Gammal dam .;)
Finns det nogon stans man kan leta själv ,har varit ute på ASVH men får inte fram något själv om jag söker på mamman mormor osv som är stamboksförd ?

Mvh Mia

Nä, jag vet inte hur högt han tävlade till slut.

Jag tror överlag att han lämnade ganska sunda och sega avkommor,

Hejsan
har själv ett sto från familjen Prestige-Master-HappyDAy-Chagall
Kan upplysa om att Solveig Lundbäck använde mkt hästar här i från och tävlade på bla Chopain:d

Även att (tror det är) svägerskan där som har dressyr avel och använder ston från stoet Chanell från denna familj.

:banana:

Hejsan
har själv ett sto från familjen Prestige-Master-HappyDAy-Chagall
Kan upplysa om att Solveig Lundbäck använde mkt hästar här i från och tävlade på bla Chopain:d

Även att (tror det är) svägerskan där som har dressyr avel och använder ston från stoet Chanell från denna familj.

:banana:

Det är därifrån jag köpt henne ;)
Har du visat ditt sto ? Tävlar du henne Hur gammal osv ;)
Miaa

Hej. Jag äger en valack ur stofamilj 8. Får jag vara med? Tror bestämt att han är skälkt med Prestigestoet som nämns av någon ovan. Joyride e. Weltman u. Cherie (8) ue. Happy Day-Chagall. Han är uppfödd hos Maria och Peter Andersson i Tidaholm.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Avel Flera av er är kunniga inom på avel på en särskilt nördig nivå, så jag tror jag kan få svar! Varför har vissa ston parentes med...
Svar
11
· Visningar
923
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 104
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 636
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
7 039
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka