Angående OLWS och PASS !!

Sv: Angående OLWS och PASS !!

Ursäkta att jag hoppar in så här o undrar...men frågar man inte, så får man inget veta...

Vad menar du med att en Overo är en riktig Paint?

Hmmm, lite nyfiken på vem denna dam kan vara, som hittat på så mkt "hyss":D
//Nyfiken lilla jag

Overofärgen härstammar ifrån Quarterhästen, det är de hästar med för mycket vitt som ej fick registreras i AQHA på den tiden, dessa hästar samlades i ett eget register där man hade en relatvit öppen stambok från början, man plockade alltså in andra raser som uppfyllde vissa kriterier som färg, meriter, utseende osv, dessa hästar kommer tobianofärgen ifrån. Lite förenklat beskrivet men på det stora hela så ligger det till på det viset.....så en riktig paint=overo....

Denna dam ja...såvitt jag vet har hon betett sig så illa så hon är utesluten ur SPHA och till och med APHA tror jag...jag önskar att alla visste vem hon är och vad hon är kapabel till så ingen skulle ha med henne att göra...

Sv: Angående OLWS och PASS !!

Ok...tack:bow:
Då har man lärt sig ytterligare nytt...
Man blir aldrig fullärd...men snart får man börja sortera i "förråden", så det nya får plats bara;) :rofl:

Jag har ett namn i skallen....undra om det kan va samma:confused:
Ett PM i detta läge vore bra:angel:

Liknande trådar

Övr. Hund För några veckor sedan var jag hos veterinären som tog blodprov på min dvärgpudeltik och sen skickade iväg det till OPTIGEN i USA. Sedan...
Svar
5
· Visningar
886
Senast: lewellyn
·
S
Islandshäst Allt fler blir irriterade på de otroliga registreringkostnader (8750 kr!!!) :confused: som SIF lägger på att regga en islandshäst efter...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
29 659
Senast: Blossi
·
Avel Jag har ett fullblod importerat från England. Hon är DNA-testad, chipmärkt och ID-beskriven (konturdiagram) i sitt engelska pass...
Svar
10
· Visningar
1 196
Senast: Victovie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka