Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
peter_lundin skrev:Det är inte den den radioaktiva jodisotopen man använder i jodopax!
Smulan75 skrev:Min häst fick exemliknande utslag på insidan av låren en vår och tydligen berodde det på bakterier i huden (smuts). Fick råd av vet att tvätta och sen ha på jodopax och låta det vara kvar. Funkade bra och exemen försvann.
Tycker detta är intressant. Var kan man hitta att det är canserframkallande? När jag läste om det här innan började jag leta men hittade inget. Inget hos Arbetsmiljöverket där man istället rekommenderade det som rengöringsmedel i vissa fall (från 2004). Inget heller hos apoteket som säljer det.Helm skrev:Ja det stämmer att jodopaxen är cancerframkallande, det är joden som är cancerframkallande, det har varit känt väldigt väldigt länge.
/Kemisten
Masse skrev:Tycker detta är intressant. Var kan man hitta att det är canserframkallande? När jag läste om det här innan började jag leta men hittade inget. Inget hos Arbetsmiljöverket där man istället rekommenderade det som rengöringsmedel i vissa fall (från 2004). Inget heller hos apoteket som säljer det.